Spakcetntrering ur funkntion
- Detta ämne är tomt.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Spakcetntrering ur funkntion
Som rubriken lyder. Spakcentreringen har gett upp på min 900 c -87. Trycker man växelspaken åt höger eller vänster i neutralt läge så går den ej tillbaka. 3an och 4an blir även svår att hitta ibland. Drog åt tre skruvar som fäster spaken i spakstället men ingen skillnad. Verkar inte sitta någon fjäder framför spakstället heller som andra har föreslagit.
Rev bort mattan och kollade men det är bara bågen över stången som konsollen skruvas fast i. Ser ut som spakstället som sitter i -90 och frammåt? Kan det stämma?
Rev bort mattan och kollade men det är bara bågen över stången som konsollen skruvas fast i. Ser ut som spakstället som sitter i -90 och frammåt? Kan det stämma?
Minns det som det var omkring 1987 man gick från den fjäder inne i bilen –
istället byggde man in funktionen i själva vxl-lådan…….
Hmm då får jag nog leva med det. Ska ändå bara gå som vinterpulka. Tack för hjälpen!
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem