Spakcetntrering ur funkntion

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Spakcetntrering ur funkntion

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • september 14, 2020 kl. 12:32 #475247

      Som rubriken lyder. Spakcentreringen har gett upp på min 900 c -87. Trycker man växelspaken åt höger eller vänster i neutralt läge så går den ej tillbaka. 3an och 4an blir även svår att hitta ibland. Drog åt tre skruvar som fäster spaken i spakstället men ingen skillnad. Verkar inte sitta någon fjäder framför spakstället heller som andra har föreslagit.

        Anonym
        september 14, 2020 kl. 13:06 #475249

        Ser ut så här om så:

        Har du kommit åt titta ordentligt ?❓

          september 14, 2020 kl. 13:53 #475257

          Rev bort mattan och kollade men det är bara bågen över stången som konsollen skruvas fast i. Ser ut som spakstället som sitter i -90 och frammåt? Kan det stämma?

            Anonym
            september 14, 2020 kl. 14:22 #475258

            Rev bort mattan och kollade men det är bara bågen över stången som konsollen skruvas fast i. Ser ut som spakstället som sitter i -90 och frammåt? Kan det stämma?

            Minns det som det var omkring 1987 man gick från den fjäder inne i bilen –
            istället byggde man in funktionen i själva vxl-lådan…….

              september 14, 2020 kl. 14:25 #475259

              Hmm då får jag nog leva med det. Ska ändå bara gå som vinterpulka. Tack för hjälpen!

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.