SSK Medlemsenkät 2007 – Presentation

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan SSK Medlemsenkät 2007 – Presentation

• Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-21 08:19 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Dicst
    Deltagare

Hej,
    Resultatet av den medlemsenkät som genomfördes 2007 efterlystes i en annan tråd här på forumet. Jag har letat igenom en gammal dator och laddat upp den sammanställning som presenterades på årsmötet 2008. Målet var att få 10% av medlemmarna att svara på enkäten, men vi nådde bara ca 5% deltagande efter flera olika försök (web, mail, Bakrutan samt riktade utskick). M a o ska man vara aningen försiktig med att dra långtgående slutsatser (eller odla populism kring sakfrågor) kring de presenterade siffrorna.

Det här var en av de saker jag brann för att genomföra under min tid i styrelsen, att veta vad vi har för medlemsbas. Det finns saker kring genomförandet som jag skulle ha gjort annorlunda idag, mest för att få ett enklare arbete med sammanställningen, men också för att ändra frågeställningarna så det blir tydligare för alla inblandade.

Jag ska försöka ordna fram även frågeformuläret i modernt digitalt format om intresse för detta finns.

Mvh
    /D

phermansson
    Deltagare

Kanon, tack!

mandlit
    Deltagare

Intressant. Här ser man problemet med att få in svar å enkäter av olika slag. Samtidigt som man så gärna vill veta, men det är s.a.s. ”de närmast sörjande” som besvärar sig och då slår det kanske fel ändå. Full förståelse för det. Ett bra försök.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng