Startproblem 900 1995

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Startproblem 900 1995

  • Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2013-01-14 12:10 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26098
    mojje
    Deltagare

    Har en 95:a som jag håller på att göra i ordning, men batteriet är dåligt så den har startats med startkablar. Nu går det inte att starta den verkar som startspärren inte släpper (lampan i fönstret blinkar) vad kan man göra ???? går det att koppla bort larmet mm.

    ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)

    #194291
    turbolamko
    Deltagare

    Flyttade tråden till rätt kategori samt förtydligade rubriken. / Moderator

    För att återgå till topic!

    Alternativ 1: Trycker du på låsnings/upplåsningsknappen på larmdosan för att kunna koppla bort startspärren? Ha dörren öppen när du gör detta!

    Alternativ 2: Om batteriet har varit bortkopplat och sen kopplas på igen så måste du trycka på låsnings/upplåsningsknappen 5ggr med förardörren öppen tills du får fast sken på dioden och dubbelblinkningarna försvinner och startspärren kopplas bort.

    Kan nog även vara lämpligt att köpa ett nytt batteri för att slippa startkablar också 🙂

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #194307
    mojje
    Deltagare

    Tack för hjälpne med flytten, man e ju nybörjare. Har prövat det du säger men det funkar inte, trots nytt batteri. Fick ett tips att det sitter någon slags styrning till larmet under förarstolen, har inte kolla ännu, men då skulle man kunna byta den mot en utan larmenhet, kan detaa stämma.

    ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)

    #194308
    turbolamko
    Deltagare

    Något sådant har jag inte hört talas om att det skulle sitta något under förarstolen, men det finns styrboxar som sitter på passagerarsidan som har VSS = Vehicle Security System programmerat, och vill du bli kvitt larmet så får du byta mot en från en likadan motor som du har fast utan VSS, och den måste även programmeras in med en TECH 2.

    Innan du vidtar större åtgärder så kan det vara lämpligt att även kolla så att larmdosan ens fungerar trots att du har bra batteri till kontrollerna! När du trycker på låsnings/upplåsningsknappen, blinkar en liiten grön diod isåfall? För om den inte skulle blinka så är det knas med larmdosan.

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #194309
    mojje
    Deltagare

    Larmdosan blinkar grönt, så den är nog okej. Verkar jobbigt med att byta det som du säger. Skall kolla en gg till det du föreslog tidigare. Tack för hjälpen.

    ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng