Startproblem 900 Ng 1994

Forum Övrigt Allmänt Startproblem 900 Ng 1994

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-05-01 14:28.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

bluesman
    Deltagare

Har lagt in den här frågan även på STCS men kan ju inte skada att skicka in frågan även här trots att bilen är lite för ny

Jag har en 900 2,3 årsmodell 1994 som jag ej får igång och tar tacksamt emot tips om vad detta kan bero på.

Bilen kördes till en parkering och gick som den skulle fram till dess och har inte gått sedan dess

Har bytt styrdon och tankat i 20-30 liter bensin då jag fick tipset om att lågnivå pumpen kunde vara kass, 20-30 liter borde väl räcka då?
    Bilen är inbrottsskadad och jag har bytt hela tändningslås/växelförarenheten.
    Är det immobolizer monterat i denna årsmodell?

Om jag sprutar in startgas så går bilen perfekt i 2-3 sekunder och stannar på sedan samma sätt som om nyckeln skulle vridas av.
    Har tagit över bilen i detta skick och har inte 100% koll på allt som är gjort och inte gjort.

Tacksam för alla tips !!

Mvh

stefan
    Deltagare

Med tanke på hur många pumpar man bytt på såna där så skulle jag tippa på att pumpen lagt av. vad jag vet så är det bara en pump och det är den i tanken. Lite bökig att få ur då man måste ha ett verktyg för plastmuttern som håller allting. Att bända och bryta med polygriper eller annat är nog inte att rekommendera då den fastnar ganska bra.
    Lyssna om pumpen surrar till när du slår på tändningen? Man brukar kunna höra i tankröret.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng