Startproblem 900T -81

Forum Modellspecifika forum OG900 Startproblem 900T -81

Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-06-07 18:48.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

inge
    Deltagare

Bilen har stått avställd ett år när jag köpte den. Då startade den perfekt, men när den nu har fått stått tre veckor startar den inte. Startmotorn arbetar och den kan tända till för ett kort ögonblick.
    Någon som kan tippsa mig???

noclaf
    Deltagare

Kanske samma problem som jag har. Vet inte om något tar skada om man gör som jag får göra för att få igång min 99. Jag skulle prova om jag var i din situation.
    Stefan hade en ide vad det kunde vara.
    http://www.saabklubben.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=59518&page=1#Post59518

inge
    Deltagare

Min bränslepump går några sekunder efter påslagen tändning, varför jag tolkar att reläet arbetar som det skall.

noclaf
    Deltagare

Jag skrev:Bilen kan även vara svårstartad när den stått en längre tid.
    Stefan skrev även: du kanske saknar vitala kallstartsfunktioner aka felande kallstartsventil elelr liknande.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng