Strålningsskydd bränsletank SAAB 9-3 X xwd 2010

Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Strålningsskydd bränsletank SAAB 9-3 X xwd 2010

  • Författare
    Inlägg
    • september 16, 2024 kl. 13:48 #517753

      Samma ämne som tidigare avhandlats under 2023: ”Stråningsskydd bränsletankStarted by: Åke Stentäpp2 Posts”

      Omfattande rostskador på strålningsskydd (’värmeskölden’) till bränsletanken på en SAAB 9-3 X xwd från 2010.

      Finns reservdelen att köpa?

        november 28, 2024 kl. 21:42 #518981

        Nix, inte hos Saab i alla fall, p/n 12781649 verkar svår att hitta även på nätet.

        //A

          november 4, 2025 kl. 13:40 #524737

          Är den överhuvudtaget möjligt att byta den om det fanns en reservdel? Är det bara 93X som har denna.

           

            november 4, 2025 kl. 14:13 #524738

            Japp, den gåt fint att byta. Tyvärr verkar den vara slut men går kanske att beställa ändå?

            https://saabklubben-reservdelar.se/nyinkommet-senaste-30-dagar/varmeskold-bransletank/

             

             

              november 10, 2025 kl. 09:01 #524867

              Den tog slut fort det va inte länge sedan den kom in i lager.

               

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.