Strulig på låga varv

Forum Modellspecifika forum OG900 Strulig på låga varv

Detta ämne innehåller 8 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-12-04 13:55.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25030

    96GT
    Deltagare

    Min 900i har plötsligt blivit svårstartad och dör på låga varv. Varit lite hackig under 3000 varv tidigare men nu är det bara pannkaka.

    Någon som känner igen problemet. Kan det vara fördelarlock och rotor?

    #180127

    longjohn61
    Deltagare

    Har den haft nån service nyligen ❓ har du inte byt nåt så kan man börja där stift kablar rotor+lock och luftfilter.

    Mvh Nisse

    #180132

    96GT
    Deltagare

    @longjohn61 wrote:

    Har den haft nån service nyligen ❓ har du inte byt nåt så kan man börja där stift kablar rotor+lock och luftfilter.

    Mvh Nisse

    Noll koll på det. Vi börjar med att byta det där…

    #180134

    longjohn61
    Deltagare

    @96gt wrote:

    @longjohn61 wrote:

    Har den haft nån service nyligen ❓ har du inte byt nåt så kan man börja där stift kablar rotor+lock och luftfilter.

    Mvh Nisse

    Noll koll på det. Vi börjar med att byta det där…

    Oki passa på att kolla samtliga vacuum slangar dom spricker gärna i änderna när dom blir gamla tar lite tid men är nästan gratis 🙂

    Mvh Nisse

    #180136

    96GT
    Deltagare

    Hmm… är lite grön… var sitter dom?

    #180137

    plankan
    Deltagare

    @96gt wrote:

    Hmm… är lite grön… var sitter dom?

    Följ allt du hittar från/på insuget 😉

    #180172

    saabt8
    Deltagare

    jag skulle ta mig en titt på infästningen till vakumslangarna som sitter på insuget närmast spjällhuset. om det nu säger något.
    vakum slangen därifrån skall gå till tändningen 🙂
    den ena sprack för mig och då gick bilen kast och gick nästan inte att starta, eller den gick inte att starta rättare sagt

    #180238

    96GT
    Deltagare

    Tack för tips!

    Har lite nya tändprylar till bilen, som jag tänker byta i helgen. Skall kolla vakumslangarna samtidigt. Fortsättning följer.

    #180361

    96GT
    Deltagare

    Nu har jag bytt rotor, fordelarlock, tändkablar och tändstift. Nu går den betydligt bättre, kanske någon tendens till lite hackighet/ojämnhet under 2500 varv. Men -15 grader kan nog spela in. Vaccumslangarna ser hels ut. Skall pallra meg ut i kylan och byta luftfiltret oxå

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng