Styrelsebulletin februari 2011

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Styrelsebulletin februari 2011

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-02-08 21:45.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

henric
    Deltagare

Som flera vet har det varit lite skrivande här på forumet där klagomål framförts på att det är svårt att få kontakt med klubben och att det är problem med att bli medlem. Jag lovade att ta upp de frågorna på styrelsemötet som var nu i helgen och vill alltså rapportera tillbaka till er.
    Om vi börjar med kontaktfunktionen så är den nu mycket förenklad. För den som använder kontaktformuläret så finns det nu 3 adressater, kategorier, i stället för tidigare 6. Man kan välja mellan reservdelar, klubbshop och allmänna frågor. Almänna frågor kan låta diffust men dit hör alla frågor som inte faller under reservdelar eller klubbshop helt enkelt.
    Då du skickar in en fråga kommer den till en person i styrelsen som i sin tur fördelar din fråga till den person/funktion som är mest lämpad att svara på just din fråga, exempelvis medlemsansvarige. Vi från klubben har som en absolut ambition att du ska ha nåt slags svar inom 10 dagar.
    Ok,bra säger du men jag vill hellre prata med en person, hur gör jag då?
    För er som är medlemmar är det enklaste att slå upp tidningen Bakrutan. Där finns telefonnummer till hela styrelsen, andra ”tjänstemän, modellansvariga mm mm. Med hjälp av den listan ser jag det som omöjligt att man inte skulle få tag i någon för att ställa sin fråga.
    Men vi har märkt att inte det räcker till, helst för icke medlemmar naturligtvis. De måste också kunna ringa nånstans, frågan är vart? Att ha sitt privata telefonnummer på hemsidan är nåt helt annat än att ha det i klubbtidningen vet vi av erfarenhet. Vi kommer därför skaffa en kontantkortstelefon vilkens nummer kommer finnas tydligt på hemsidan. Den kommer förvaras hos mig och till att börja med kommer jag ha den på 2 kvällar i veckan, tisdag och torsdag, annars kan man lämna meddelande. Jag kommer återkomma med exakta tider och telefonnummer då jag skaffat och registrerat telefonen.
    Gällande medlemsfrågor så erkänner vi naturligtvis att det varit problem, av olika art. Från och med nu är det enklare att hitta till fliken medlem på hemsidan, den ligger direkt i menyraden och inte under klubbinformation som tidigare.
    Vissa problem är svårare att komma runt. Exempelvis kan det ta tid om nån medlem väljer att betala sin medlemsavgift med kontanter som skickas i brev. Det brevet kommer först till sekreteraren som skickar det till kassören som sätter in pengarna på kontot. Först därefter kan medlemsanvarige David se att inbetalning gjorts. Vidare har vi märkt att vissa betalar medlemsavgiften via vårt bankgiro.Då tar det också längre tid för David har inte access till det kontot, det han ser är plusgirokontot, samt payPalkontot vilket alltså är de konton vi vill att man betalar sin medlemsavgift till. Vi kommer rensa bland våra konton, det har med åren blivit lite väl många, det är inget som ni medlemmar kommer märka troligtvis, utan det gör vi för att förenkla arbetet för kassören i första hand.
    Men de allra flesta betalar till plusgirokontot och då skall man ha fått sitt medlemspaket inom 3-4 veckor, allt annat är oacceptabelt. Naturligtvis kan det bli fel nån gång, det tror jag alla förstår, men det ska inte höra till vardagen, absolut inte. Om man har frågor eller problem med sitt medlemskap så ska man kontakta David via den adress som finns utsatt
    medlem@saabklubben.com
    eller ringa på klubbtelefonen så fort den blir aktiverad.
    Jag vill passa på att be om ursäkt till er som haft problem av medlemsart och jag vill säga att era problem inte ignoreras, sånt kan hålla en vaken om nätterna verkligen. Så nu hoppas jag att detta ska fungera, om inte får vi helt enkelt hitta en annan lösning.
    Hör gärna av er med frågor, annars, så länge, ber jag att få framföra min hälsning till er alla

Henric Tungström
    Vice Ordförande Svenska Saabklubben

le20 thomas
    Deltagare

:applause:
    Mycket bra att infon kommer ut på forumet snabbt efter era möten. Verkar lovande med dessa lösningar !
    Hoppas att det fungerar bra med kontaktelefon. Vi som har våra nummer på lokalsidan har inte haft problem av det (förutom en del medlemsfrågor) så det kan bli riktigt bra.

Bra jobb och vi hoppas att ni får arbetsro nu att förfina systemet.

Hälsningar:
    Norrlandssektionen

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng