Har problem med en läckande styrväxel. Behöver renoveras eller bytas. Är det någon som vet var jag kan få den renoverad eller köpa en begagnad?
Varifrån läcker det? Är det från toppen av pinjonghuset endast är det inte så svårt att byta hydraultätningen.
Svårt att se, oljan sprider sig över styrservoväxeln. Tänkte prova att byta o-ringarna på rören för att och se om det blir bättre. Det verkar vara omöjligt att hitta någon verkstad som renoverar styrservoväxlar. Tätningarna finns ju klubben.
Ja det blir väl så dyrt med tidsåtgången. Notera den hydraultätning som läckte för mig fanns inte i klubbens kitt. Det läckte inte alls genom kopplingarna men jag bytte ändå o-ringarna.
Fast om du har en -84a är risken stor du har styrväxel med pinjonghuset i alu, de brukar inte gå att reparera då aluminiumet slits. Efter -88 gjordes det huset i gjutjärn istället.
Att byta o-ringarna såg jag mer som ett hugskott men det blir ju inte sämre av det.
Om man skulle hitta ett hus i gjutjärn, passar det rakt av? Vilka årsmodeller i så fall? känner du till det?
Det är väl att byta hela styrväxeln i så fall skulle jag tro. -88 och fram borde det vara gjutjärn men säkrast är att ta en magnet.
Får leta på nätet efter en styrväxel. Såg att det dykt upp en -87 på nätet. 5 000:- för en som är testad. Men förmodligen då aluminium.