Tutan 96 2T

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Tutan 96 2T

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-05-10 22:56.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22172

    dyrvold
    Deltagare

    Hej, har felsökt tutan och insett att allt är ok. Så vad är du problemet? Jo, det fungerar inte.

    Hmm, tutan jordas ju genom rattstången så uteslutningsmetoden gör att jag misstänker att när jag bytt fett i styrväxeln så är det för bra.. dvs det smörjer så bra att rattstången inte blir jordad?

    Kan det stämma?

    #157885

    dawa70
    Deltagare

    Hej det kan stämma och en annan sak du ska testa är om kontakten, dvs när du trycker på kromet i ratten får det verkligen kontakt? jag fick sätta dit en knapp i instrumentpanelen istället, för det var så bränt att det inte blev ordentligt.

    #157886

    dyrvold
    Deltagare

    jopp, full kontakt. När jag jordar ratt stången så fungerar tutan.. Nu har jag ”byggt” ell släpringsdon som jordar rattstången.. det fungerar väl över besiktningen men det hade varit kul att veta om det är grafit fettet som ska överföra jordningen från chassiet eller exakt hur det fungerar? Kanske får byta till ett molybdenfett?

    #157887

    dawa70
    Deltagare

    jag hade jordsladden som gick direkt i motorutrymmet till en jordpunkt för batteriet, så antingen var det gjort så från fabrik eller så är det en efterkonstruktion…har inte hittat något i verkstadshandboken heller hur det egentligen ska vara….annat än detta…min bil är från 65.

    #157888

    dyrvold
    Deltagare

    Sitter det en kabel mellan batteriet och styrväxeln? eller hur menade du? har bara en kabel, den som sitter snurrad runt axeln den går via kopplingplinten till höger i motorrummet och till tuterna.
    min är också org. -65

    #157908

    mojje
    Deltagare

    Avseendet att ett molybdenfett skulle vara bättre är inte troligt eftersom grafit är en otroligt bra ledare, i vissa avseenden tom bättre än aluminium.
    Jag har dock samma problem med tutan på min TT men en -62a så jag hoppas du finner svaret till detta mystiska fenomen.

    ng9-3AeroCab, OG900 T16, og900Cab (projekttråd motorbyte)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng