Uppgradera te Bränsleinsprut, 900c-88

Forum / Övrigt / Allmänt / Uppgradera te Bränsleinsprut, 900c-88

• Författare

Hej, har idag en 900c-88’a .. som jag funderat att uppgradera te Bränsleinsprut.

Grejjen är den att jag fått nys på att det står en 900i-87’a och dräller på ett ställe i närheten av där jag bor.. tänkte kolla om den är KASS och kanske kan få möjlighet att ta delar av den

Det jag vill veta om det är enkelt att flytta över delarna från den te min, eller om jag måste hålla mig te en 88- ?? då elektroniken är ganska olika.. iaf runt instrumebtbräda osv..

Hur ser det ut i motorrummen.. är det någon ide att testa detta om jag nu kommer över en troligtvis kasserad 900i… bränslepump måste juh i då den är elektronisk på Injektion kommer den att passa på befintliga bränslerör ?

Många frågor, men tror endock att det är nån här som gjort detta tidigare.. ge mig ett bra svar =)

/Mattias

april 2, 2003 kl. 17:55 #82989

tanken måste bytas å bränsle rören i bilen det är inte samma anslutningar på förgasare å insprut sen måste du ta en del av el härvan i insprutar bilen till din bil å skarva i sen måste du byta toppen eller åtminståne kammen dom är inte samma ganska simpelt egentligen ja gjorde detta på min 99 gl konverterade den till ems det tog 2 dagar å ja hadde aldrig gjort det förut ett tips är att flytta över hela motorn då har du ju alla givare å allt på motorn annars för du ett härligt jobb framför dig lycka till mvh niklas

april 2, 2003 kl. 18:16 #82990

Åhfan, det låter ganska jobbigt detta.. hmm.. hur är det med kompabiliteten mellan årsmodel 87-88 .. jag har en 88 och kan få tag på en 900i-87’a….

/Mattias

april 2, 2003 kl. 18:24 #82991

Ja…. det där såg kompliserat ut….

april 2, 2003 kl. 18:26 #82992

Nja, inte speciellt.. om man har en annan bil att ta grejjerna ifrån.. det är juh det .. menar om vi skulle få tag på 87’an så tror jag tyvärr inte att mycket passar.. vet ej hur det är med givare osv.. te den .. men det finns juh skrotar annars som har Bränslepumpar osv.. och bränsleledningar kan man juh dra ganska enkelt..

/Mattias

april 2, 2003 kl. 19:40 #82993

tanken med pump flyttar du bara över kommpet vet ja ej lycka till

april 2, 2003 kl. 20:00 #82994

Men är det inte samma komp.. i förgasare samt insprut under det året. ? tror det enligt intruktionsbok.. men det är det sas.. Kamaxeln kanske är olika, endå.?

/Mattias

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.