V4 1972 Tyrolergrön

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes V4 1972 Tyrolergrön

Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-06-02 15:20.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Georg Bivall
    Deltagare

Jag har en tyrolergrön 96 v4 från 1972. Den besiktigade 1986, sen köpte jag den 2015 och gjorde i ordning och besiktigade den igen. Förra året. Så stillastående under tak 30 år. 3 eller 4 ägare, varav den innan mig bara hade den i garaget utan att fixa den.

Den har fått nytt oljefilter, luftfilter, tändstift, tändkablar, avgasrör(som tyvärr ligger emot lite under), fräscha strålkastare, bromsbackar och belägg, spolat ur kylsystem ordentligt m m.

Inga solblekta säten, men ett getingbo har suttit på baksätet, så där är Ett litet hål på 3*3 cm. Nån gång har den blivit påkörd bakifrån så den har ny baklucka och lite repor på ena bakskärmen, kromkofångarn är hel dock. Det är också rostlagningar runt främre blinkers och överlackade lagningar på dörrarna. De åtgärderna är gjorda för över 30 år sen, så de hör till bilen. Lite rost på dörrarna, inget i bakluckan, hjulhusen och så. Inga hål i golv eller så.

Motorn går riktigt bra och jämnt, bytt topplockspackning och gick igenom den förra året också. Den har gått 12-13 000 mil. Haft den uppe i motorvägarna utan problem.

Sammanfattat en bra bil med några skavanker. Perfekt att vardagsåka eller åka på träffar med.

Säljer den endast för att jag hittat ett nytt objekt.

Finns i Kumla, utanför Örebro. Inte i fängelset.

Tänkte mig 22000 kr, billigare vid smidig affär.

Bilagor:

Georg Bivall
    Deltagare

10 % rabatt och en kopp kaffe vid uppvisande av giltigt medlemskort i Saabklubben gäller också!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.