Vad kostar ett korsinsug ?

Forum / Övrigt / SSR / Vad kostar ett korsinsug ?

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 17, 2012 kl. 06:26 #46548

      @Rally wrote:

      Finns både billigare & bättre lösningar.

      /Fredrik

      Vad då tex?

        augusti 17, 2012 kl. 08:52 #46552

        Maila till Frank så får du bättre tips hur du skall göra men det kostar en hel del.

        Att montera korsinsug på en motor som skall användas på gatan är inte ett billigt alternativ.

        Bättre då med en vriden Weber 40DCNF förgasare med Sweedspeeds insug. Ger C:a 10 Hk direkt mot ett Tex normalt 2-ports insug med en Weber 32/36 eller 36/36.
        Dessutom så hänger den med upp till högre varvtal.
        Korset pikar vid C:a 6300Rpm.

        Dessutom så behöver man egentligen inte trimma så mycket för att uppnå en roligare motor. Tillräckligt rolig för att åka ifrån en massa andra snackpellar.

        I Gerdas 95:a så är motorn istort sett otrimmad. Bara lite finlir är gjort. Många på Int Saab på Spa franchor Champs banan trodde jag hade en riktig rökar motor i men då är inte Fallet.
        Roligast var när jag körde ifatt & om en Saab 9/5 med 420Hk…… Vad hans kompisar retade honom när de fick reda på att jag hade 96,6Hk i motorn…….
        Bör tilläggas att en framhjulsdriven bil med så mycket effekt är grymt snabb rakt fram men väldigt väldigt svårkörd när det svänger & det gör det på Spa samt att Bromsarna får slita väldigt hårt. Tur att vi hade 9000bromsar på våran 95:a. Fick byta dessa på vägen hem!

        /Fredrik

      Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.