Värde 900 Cab

Forum Modellspecifika forum OG900 Värde 900 Cab

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-05-20 21:09.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Har blivit erbjuden att köpa en SAAB 900 Cab, 145 hk, ca 18 000 mil. Bilen behöver en del kärlek för att bli i bra skick, bl a är den väldigt sliten i lacken, finns även några rostbubblor på den. Maskinellt verkar den ok även om en rejäl genomgång är nödvändig. Bromsar ihoprostade, mm.

Hursomhelst, vad är en sådan bil värd i gott skick idag? Har försökt luska lite men det verkar inte vara speciellt mång till salu.

//Thomas

The Griffin
    Deltagare

Hej Thomas. Din fråga är ganska svår att besvara, kanske därav uteblivna svar på forumet (?)
    Men, spannet på og900 cab är ganska stort. Jag höll utkik i flera år, innan jag köpte min nuvarande. Jag var och tittade på sämre exemplar för runt 40 000:- och bättre exemplar för runt 75-80 000:- Jag vet att det denna vår ligger toppexemplar ute på Blocket för runt 250 000:- (!) Men det känns lite övervärderat, tror dom kan bli svårsålda… (hoppas jag har fel dock!)
    Många faktorer spelar in på priset då det bara är entusiaster med olika smak som letar; T.ex. årsmodell, utförande, utrustning, färgkombinationer och givetvis allmänna skicket. Tunga utgifter är plåt och lack-arbeten, byte av suflett, byte av motor/drivlina exempelvis. Svårt att reparera är unika inredningsdetaljer. Sånt som ökar värdet brukar vara full-turbo (T16) manuell växellåda, AC.
    Jag tycker det generellt är för mycket fokus på mätarställning – dessa bilar är gamla idag, har oftast rullat en del. Skicket ska styra, inte milen.
    Var detta till nån hjälp?

20160430_162854

Bilagor:
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng