Värde 900 T8 special?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Värde 900 T8 special?

• Författare

Har köpt mig en till bil.

Så nu har jag en bil över, funderar på att ställa av den på förvaring eller sälja.

Känns inte som att det är värt att sälja iväg den för vad andra t8 special ligger på blocket. Kan det bli samlarvärde på dessa?

Vad tror ni värdet på en 900 T8 special – 1989 ligger på?

Finns ingen synlig rost eller rostlagningar på utsidan av bilen.

Ganska rak och fin i plåten.

Motorn fungerar bra och växellådan fungerar rätt så bra för att vara en 900. Följer med en extra växellåda med.

Mycket nya delar.

Följer med ca 3st fulllastade Saab 900 i delar med om jag skulle sälja den.

Fina sommardäck och hyffsade vinterdäck.

Dragkrok och motorvärmare.

Det vanliga hängande innertaket.

Tre ägare ink mig. Endast rullat i norrbotten sedan ny.

http://www.garaget.org/?car=89042″ onclick=”window.open(this.href);return false;

september 22, 2011 kl. 22:37 #187881

Tjena!

Jag säger behåll den. För mig personligen känns T8 Special som en slags mellanmodell som få verkar vilja pynta för. Vill man ha en T8 köper man hellre en trubb, annars en T16. Nu vet jag att din är jäkligt fin, och rätt köpare kan säkert betala skapligt. Annars 15-20′ kanske. Tror nog att en fin og alltid är värd mest för den som äger den, så bilen i sig är nog värd mer för dig än det du får för den. Känslan av att köra den kommer att vara värt mer än 15′ när du väl sålt den, även fast pengarna hägrar nu.

Har du råd så behåll den, eller köp en annan og istället iaf! 🙂

/Isak

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.