Värde på SAAB 900i 1992

Forum / Övrigt / Allmänt / Värde på SAAB 900i 1992

Forum / Övrigt / Allmänt / Värde på SAAB 900i 1992

  • Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2017-02-04 14:49 av Anonym.
  • Författare
    Inlägg
    • februari 4, 2017 at 07:12 #426236

      Hej,

      Tänkte höra med er alla som kan mycket om härliga Saab. Har en Saab 900i från 1992 som jag tänkt sälja av. Tänkte vill höra värde på en sådan. Självklart svårt säga utan sett eller vet skick. Ska försöka beskriva den. Gammal bil så klart finns det små skavanker. Dock är chassit i väldigt gott skick är underbehandlad under flera år när den var ny. Den rosten som finns är mest på vänster bakdörr. Har bytt bensinpump, generator, katalysator, kylare senaste året. Det som är annars är ett mindre läckage på servon som jag inte lyckats finna var.

      Tacksam om i kan hjälpa till med en liten fingervisning!

        februari 4, 2017 at 10:32 #426244

        Oj. Det enkla svaret är “så mycket någon är villig att betala”.
        Og900 räknas ju dock av en del som den sista riktiga Saaben (om 9000 är “riktig” tvista de lärde om) och har delvis uppnått kultstatus. På grund av den utomordentliga kvalitén rullar dock många fortfarande och de som betingar lite högre värden är dels tidiga (särskilt 79-80) och specialare (EMS, fulltryckare och givetvis cab). Din, som är sen och vanlig “i”, skulle jag säga faller i kategorin halvgamla bruksbilar där jag brukar göra bedömningen skattad-och-besiktigad-5000kr.

        96 V4 1975 ”Bollen”
        96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

          Anonym
          februari 4, 2017 at 14:49 #426256

          Med din text, så utgår jag från att det är en 4 (sedan) eller 5 dörrs (cc)
          Den 4 drs är inte så efterfrågad som typ CC bilarna.

          Sedan kan det vara en 2.0l eller en 2.1l – där den sista är lagom efterfrågad 🙂

          Miltal, utrustning är faktor’s som spelar lite in i dag –
          då många av dessa bilarna “tyvärr” har rost på ett eller annat sätt.

          Men annars är det som sagt: 1 bild säger mera än 1000 ord

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.