Värdering på SAAB 96 De Luxe 1964
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2024-07-04 16:02 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Värdering på SAAB 96 De Luxe 1964
Hej,
Jag skulle behöva lite hjälp. Min far avled förra året och lämnade efter sig en SAAB 96 De Luxe från 1964.
Tyvärr så har jag inte ärvt Pappas bilintresse och eftersom min bror avled strax innan så hamnade bilen i min ägo.
Så nu till min fråga:
Jag har några intressenter men jag har ingen uppfattning om värdet på bilen. Det jag kan säga är att den är trimmad, generatorn är renoverad samt den har stått inne i garage och är sparsamt använd pga. Pappas hälsa.
Den är utseendemässigt utformad efter Pappas idol: Erik ”Carlsson på Taket” Carlsson.
Jag behöver inte veta nån exakt siffra, bara jag får ett hum om vad som är rimligt. Vill naturligtvis att bilen går till nån som är genuint intresserad och kommer ta hand om den men samtidigt vill jag inte ge bort dem.
Uppskattar alla tips jag kan få. Tack på förhand!
Hej Anders
Du har en kortnos av modell 64 som står enligt mig och många andra står högst i värde av 96:orna
förutom då sportarna. En renoverad och rostfri skulle jag nog inte avyttra för under 100 000 :- och kanske
t.o.m. högre. Engelsmän och Holländare är tokiga i dessa, men får hoppas att den stannar i Sverige så ha lite
tålamod den sjunker definitivt inte i värde.
Hej,
Tack för återkopplingen!
Jag har fått ett par liknade bedömningar. Folk har varit väldigt hjälpsamma på det här Forumet.
Det underlättar ofantligt för mig vid en eventuell försäljning.
Tackar åter igen för svar.
Mvh Anders
så fin !! …..dra den på en auktionssite …. håller med föregående talare …..
mvh kim sthlm
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem