Växellåda Saab 900 2,0T -98

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Växellåda Saab 900 2,0T -98

• Detta ämne har 2 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2013-02-17 13:05 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    hansen
    Deltagare

Hejsan alla Saab mekare!
    jag välkomnar mig själv och min nya Saab till forumet!

Bytte bort kärran mot en Saab idag, 900 2.0T..
    Riktigt härlig bil att köra, och bra komfort..
    Hade ganska långt hem ifrån där jag bytte, halvägs hem började det vina lite ifrån växellådan och jag tänka att jag får nog byta koppling snarast efter att jag kommit hem..
    Kommer ca 100m hemifrån där tvär bromsar bilen hastigt och börjar ryka.. Växellådan gick då naturligtvis.. Och är blöt under med växellådsolja.. Den står nu still och jag kan inte få i varken växel 1 eller 2.. Antar att växellådan är helt kass..

Så, får ta mig i kragen och köpa en ny..

SÅ!
    Måste det va en växellåda ifrån en 98a ?
    Spelar utväxling jättestor roll?
    Är helt ny inom detta med Saab nämligen så tänka fråga er efter lite råd..

Möjligtvis någon som ar en låda liggandes om an har tur ?

Med vänliga hälsningar, pQlsen..

hansen
    Deltagare

Kollade lite nu på bildelsbasen, söker jag efter mitt regnummer på bilen får jag upp blandannat växellådor till Saab 9-3 98-03
    Passar dessa lådor också till min 900 -98 ?

Btw, står att min bil är en 900-98 men på regnumret på bildelsbasen så säger den SAAB 9-3 VER1 98-05,
    blir galen ! 😡

hansen
    Deltagare

Nu har jag hur som hhelst fått tag i en ny växellåda som är samma nummer som min..

Blev enklast så 🙂

Men nu när jag läste lite mer, måste man byta e slavcylindern när jag ska byta växellådan?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng