Växellådetrubbel 900 -94

Forum Övrigt Allmänt Växellådetrubbel 900 -94

Detta ämne innehåller 4 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-18 21:48.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

ulrika
    Deltagare

Fick tipset att gå in här och kolla om det finns någon kunnig som kan ge mig lite råd…
    Har en skruttig Saab 900 2,0i -94 där växellådan inte riktigt vill som jag vill längre. 3an, 4an och backen funkar alldeles utmärkt men när jag lägger i 1an går 3an i och 2an så går 4an i, 5an får jag inte i alls.

Frågan nu är om hela växellådan har rasat eller om det kan gå att fixa utan att faktiskt byta hela lådan… Någon som vet? 😕

enor
    Deltagare

För mig låter det som ett fel på länkaget mellan spak och låda, inte ett fel på själva lådan!

@ulrika wrote:

Fick tipset att gå in här och kolla om det finns någon kunnig som kan ge mig lite råd…
    Har en skruttig Saab 900 2,0i -94 där växellådan inte riktigt vill som jag vill längre. 3an, 4an och backen funkar alldeles utmärkt men när jag lägger i 1an går 3an i och 2an så går 4an i, 5an får jag inte i alls.

Frågan nu är om hela växellådan har rasat eller om det kan gå att fixa utan att faktiskt byta hela lådan… Någon som vet? 😕

ulrika
    Deltagare

OK… då kommer ju den naturliga följdfrågan 😀 Dyrt?

enor
    Deltagare

Om jag har rätt i min gissning så är det inte särskilt dyrt, men obs att det inte är mer än en gissning – det är svårt att göra mer än så med såhär lite fakta på hand!

ulrika
    Deltagare

En gissning är mer än nog =D Då ringer jag verkstaden imorgon och ber dem titta på det i alla fall. Sen får vi se! 😀

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng