Vibrationer vid inbromsning 900 -97

Forum Övrigt Allmänt Vibrationer vid inbromsning 900 -97

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-07-22 13:36.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

Hej, jag har fått vibrationer som kommer när jag bromser. Bytte precis skivorna fram utan resultat. Funderade på hur handbromsen fungerar. Är det separat system eller kan jag kontrollera om skivorna bak är problemet genom att dra i handbromsen vid fart. (När jag gör detta kommer inga vibrationer).

Jag undrar vad det kan vara… Eller är det så att det är skivorna bak och att det inte går att kontrollera genom att bromsa med handbromsen???

Hjulen är precis balanserade. Inga vibrationer alls om jag inte bromsar men även vid lätt tryck på pedalen känns vibrationer. Mer desto hårdare jag bromsar.

Hälsningar
    Mats

bluesman
    Deltagare

På min BMW som i stort sett har ett identiskt system så räckte det att skruva ur glidkolvarna (7mm insex) och göra rent dessa samt smörja in dem med något som är ganska lättflytande.
    Har provat med fett av olika slag men det blir inte så bra då det gör rörelsen rätt trög.
    Hoppas detta löser problemet, det tar inte mer än 5 minuter per sida att prova så

Mvh

enor
    Deltagare

Handbromsen verkar inte på själva skivan utan som en separat ”trumbroms” inuti bakskivan, så den är ingen indikator på hur skivan bak mår.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng