Vilka fälgar till 9000 Aero -93?

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Vilka fälgar till 9000 Aero -93?

• Författare

Jag har just köpt en 9000 Aero -93 och jag är lite osäker på vilka fälgar som satt på dessa bilar när de var nya. Jag har två varianter av saab´s 16 tums aerofälgar. På bilen satt en variant som sitter på de nyare årsmodellerna av Aeron, alltså silverfärgade och där ”ekrarna” böjer av ganska mycket innåt fälgbanan. Jag har också liggande en variant med polerad kant, grått centrum och där ekrarna inte böjer av mot fälgbanan lika mycket. Jag har fått hintar om att det kan vara den senare som är rätt, att den skulle ha suttit på Areon av -91 och -93 års modell. Skall sälja iväg ena omgången men vill behålla den som är rätt till bilen. Har sökt på nätet men inte fått någon klarhet. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig att bringa klarhet i detta.
      Min Aero är förövrigt en metallicgrön bil. Skulle vara kul att veta om det finns några fler med den färgen i klubben. Känns som om det kan vara en uddafärg på just Aeron.
      Tack på förhand! Mvh Ted

oktober 12, 2012 kl. 18:11 #46440

Hej!
        Kolla in den här länken: http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/

Den kan kanske ge Dig lite ”kött på benen” när det gäller fälgarna.

Mvh
        Micke

oktober 12, 2012 kl. 18:39 #46441

9000 Aero -93 hade samma fälgar som Aero -91, alltså med polerad kant! Jag hade dock behållit Super Aerosarna också om man skulle vilja ha nyare stuk på vagnen nån gång 😉

oktober 13, 2012 kl. 07:06 #48530

Tack för hjälpen! Det verka vara de med polerad kant som är rätt till min bil. Får se om jag behåller superaerofälgarna eller inte, de är snygga de med.
            Mvh Ted

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.