Svar till: Tändkassett Röd RYKER

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Tändkassett Röd RYKER / Svar till: Tändkassett Röd RYKER

februari 17, 2025 kl. 13:07 #519918

Hej Bengt, nja jag vill inte heller chansa, jag vill ta reda på…. och försöka göra det bästa, tydligen verkar det kunna vara lite si och så även med röda, om de inte är orginal, och såna verkar inte finnas ?

kan inte se att det står SEM på SSK kassett (inget OEM nummer givet heller), men priset verkar ju vara orginal 😉

men fortfarande undrar jag över om det kan vara fel i kontrollenheten, är det normalt att det ligger spänning på kassett när tändning är på ? (så att det kan börja ryka för kortis nånstans…)

DVS är det risk att jag bränner EN NY kassett efter min två som gått på ett 1/2år.

Nästa fundering är hurvida avgasport-trycket kan påverka hur cylinder tänder (gnistströmmens utseende), jag bytte flexrör hos en meck före första kasset gick åt skogen, han satte dit ett alldeles för stort diameter, och bilen låter tungt smällande vid start och låga varv efter det, vilket tyder på ändrat motttryck…?

georg