Svar till: Bränslepumpsrelä Saab 900 T8 Special

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bränslepumpsrelä Saab 900 T8 Special / Svar till: Bränslepumpsrelä Saab 900 T8 Special

augusti 22, 2025 kl. 20:31 #523144

Hej!

Tittade på Lagabasen på bränslepumprelä till SAAB 900 typiskt  198X (typiskt 1985). Det finns 5 st till salu. Kostar 200-250 kr.

De har annat artikelnr än det jag har men det är en uppsjö av artikelnr som florerar. Det framgår heller inte om de suttit i en 8v eller 16v.

Vad jag förstår är det skillnad mellan K-jet (i8/T8) och LH-jet (i16/T16).

Det är också skillnad anslutning/antal poler. Min typ (standard) och den som mr ems visade på hos Yourex.

Du får identifiera Ditt relä. Sen är det säkert ett antal varianter med olika artikelnr som passar/fyller funktionen.

Det som är annorlunda med ett bränslepumprelä är säkerhetsfunktionen att det bryter strömmen till pumpen om motorn har stannat men tändningen är tillslagen.

Mvh

Adam Zdunek

Tack för infon! men det reläet på Lagabasen är jag osäker på. Jag är inte alls kunnig när det kommer till el men den saknar en pinne där det står 50 på och vad jag har förstått så är det den som tar emot ström från tändningen.