9k94

  • När du försöker starta den efter att ha haft igång den. Går motorn igång och sen dör lika fort?
    För gör den det så måste du göra på två sätt. 1: Går ur bilen och låsa bilen och sen låsa upp eller vrida nyckeln till läge on och sen trycka på låsupp-knappen.

    Detta måste man göra för att startspärren går in. Detta kanske du redan visste men fick…[Läs mer]

  • Har en uppsättning (4st) NOS kolvar till B202 Turbo 1987-93. Passar både og900 och 9000.

    Är som sagt helt nya och är utan kolvringar och kolvbult.

    Finns i Skövde kan skickas mot att köparen betalar frakten.

    Pris: 1500kr.

  • Hejsan!

    Hur går de med projektet? =)

  • En sak jag tänkt på, varför monterade du dit Bosch LH och APC istället för Trionic5.5? =)

    Men det du har gjort hittills ser grymt ut som vanligt! =)

  • Angående lödning eller klämma stift.

    Har man en bra klämtång så behöver man inte vara orolig för att man har klämt dem för dåligt. =)
    Lödning är också bra om alla förutsättningar uppfylls.

    I detta läget så hade jag nog både klämt och lödit 😉 Både skärp och hängsle. hehe Men jag själv nöjer mig med att klämma stift.

    Det enda jag har r…[Läs mer]

  • 9k94 svarade på ämnet Snack om 9000 Talladega i forumet 9000 8 år sedan

    @norman wrote:

    Kul att denna underbara tråd kommit till liv igen :CE
    Den gamla artikeln från Teknikens var också en fröjd att läsa fast jag håller inte med om att man ”klarar sig utan” de röda dekorränderna och ”Talladega” dekalerna. (på min finns en extra på bakluckan;))

    Ja de var intressant läsning. =) Och jag är som sagt en utav dem som ans…[Läs mer]

  • @Sulo wrote:

    Om jag säger: vattenpumpen, vad säger ni då?

    Det vattenpumpen Gerd, det är vatten pumpen Gerd. Det är vattenpumpen som har slutat gå! Inte ska vår vackra värld, rasa samman lilla Gerd. 😉

  • 9k94 svarade på ämnet Snack om 9000 Talladega i forumet 9000 8 år sedan

    Har nu plöjt igenom 44 sidor med info och massa tjöt. 😛

    Jag håller då mig fast vid att en äktaTalladega är de som är byggda som broschyrerna säger. =) Ja jag är bitter. hehe

    Men i min jakt i letandet efter info om 9000 2.3 TurboS så fann jag detta reportaget. Vet inte om det har behandlats tidigare i tråden. Men slänger in den endå.

    http…[Läs mer]

  • 9k94 svarade på ämnet Hastighet i limp home mode ? i forumet 9000 8 år sedan

    Beror på hur stark du är i benet. 😉 Går att köra den i motorvägs hastighet. Bara det att gaspedalen är stum. Så man får ta i lite.

    mvh

  • 9k94 svarade på ämnet Sur Talladega i forumet 9000 8 år sedan

    @-Konrad- wrote:

    Som SaabAero skrev, så kan LH-boxen vara boven, jag hade en 9000T -87 som surade kraftigt, efter diverse felsökning och chans-byten så byttes LH-Boxen, då funkade det som det skulle.

    //Konrad S.

    Taskig HLM kan också göra så att bilen surar. =) Fick jag på min 9000T -91 efter en motortvätt.

  • @Sulo wrote:

    Se där, en snygg fälg smög in i föregående inlägg. Detta forum alltså.

    Vad gäller T5-konvertering så har jag läst lite om det tidigare. Verkar dock rätt avancerat. Är ju inte ute efter många hästar här. Men vore trevligt att kunna tanka sprit.

    Trodde också det skulle vara avancerat men efter att ha studerat elscheman så är…[Läs mer]

  • Sen om du vill kan du ju alltid montera i Trionic5.5 i bilen. 😉 Då har man lite mer möjligheter med att trimma själv om man vet vad man gör. Eller hitta andra som har gjort program och delar med sig dem. =)

  • Vet att punktsvets robotarna i karossfabriken på Saab slipade av svetsspetsarna varje gång de gick i väntläge. =) Stod själv några dagar som praktikant och punktade avgastunnlar till gamla Saab 9-5 😉

  • Låter som det är bränsle relaterat problem du har. Men kolla så att du har gnista och se kolla över bränsletryck. =) Inget ovanligt på dessa gamla bilar att man inte byte bränslefiltret.

  • Denna tråden får man ju bara inte missa att följa! =) Trist att de har svetsat/spacklat igen hålen för listerna på dörrarna. Ev så kan det vara 9000 CS dörrar. Då är ju hålbilden fel för listerna. Men ser fram emot förfiningarna du kommer att göra på denna bilen.

  • Ser bra ut det lackjobbet du har gjort. =) Hur lackerar du? Lägger du ett avslutande lager mer klarlack eller är det bara täckfärg som det sista lagret?

    Hade också velat kunnat göra detta… Men har inte den möjligheten. Men kommer väl sen.

    Väntar med spännning på nästa uppdatering. =)

  • @ime95mos wrote:

    Det skiljer väl lite på automat och manuell också? Min 9-5a som är automatare har en anslutning där… Däremot og9-3an som är manuell ser ut precis som din! Hade dock varit snyggt om man kunde skruva dit något som avslutar på ett snyggare sätt.

    Japp på automatare from årsmodell 1999 så sitter det en vakuumpump där, som går till…[Läs mer]

  • Vad är det för mjukvara? Något hemma pulat i T7suite eller från en trimfirma?

    Mvh

  • @9k94 wrote:

    SRS systemet kan ej läsas ut eller raderas med ISAT eller Tech2. Är ett annat diagnosverktyg som har 3st knappar och en display.
    Kontakten finns bakom det stora facket i instrumentpanelen.

    mvh

    Angående din fråga om det är ett Special testinstrument för SRS.. 😉

  • @kribe wrote:

    Hej!

    Har en -07 9-5 2.0T Automat, med växelkontrollerna i ratten. Av någon orsak byter både + och – knapparna till mindre växel. Volymknapparna fungerar i bland som de skall, men i bland blir volymen högre från både + och – knapparna. Också andra knapparna funkar i bland rätt och i bland fel.

    Kanske jordfel? Eller är kontakter…

    [Läs mer]

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng