anderslindh

  • Vill minnas att bilden visar 3ans växel. Grålle och min gamla röda. Grålle hade väl 8ans och min 6ans, men i övrigt kommer jag inte ihåg vad den interna utväxlingen var i lådorna. Min var en GM 456 14 i alla fall.

  • Hej!

    Jag har en 9000 Aero 1994 med TCS. Jag mätte upp tempgivaren på insuget mellan cyl 2 och 3 vid ca 16 grader och fick 5600 ohm.

    Har nu spanat runt mycket på nätet och hittar att den borde ligga lägre än så. Samtidigt hittar jag att det borde sitta en svart givare i min, medan den som sitter i just nu är blå!?

    Någon om har en tabell öv…[Läs mer]

  • Tjo,

    Säljer en NOS styrservopump till OG900 8 ventilare MY81-89. Den är inte dyr, eller jo om man köper ny är det, men min är inte dyr… 3000,- ny på ett ungefär och min för 300? 90% rabatt är väl ok? 🙂

    Finns i Lund och kan skickas om du önskar, men du får själv pröjsa frakten. Finns fler bilder så släng iväg ett PM om du önskar sådana el…[Läs mer]

  • Hej,

    Säljer den märkliga kombinationen av pump och behållare till styrservon som passar OG900 8v MY81-89. Artikelnummer på kartongen säger 9101577

    Finns i Lund och kan skickas, köpare betalar då frakten.

    Vid intresse, smsa 0730273392. Jobbar oregelbundna tider så ring helst inte.

    Anders Lindh

  • Hej,

    Säljer den märkliga kombinationen av pump och behållare till styrservon som passar OG900 8v MY81-89. Artikelnummer på kartongen säger 9101577

    Finns i Lund och kan skickas, köpare betalar då frakten.

    Vid intresse, smsa 0730273392. Jobbar oregelbundna tider så ring helst inte.

    Anders Lindh

  • Hej,

    Säljer en stålkulespak från okänd OG900, hittade den i gömmorna men jag har ingen bil att sätta den i.

    Finns i Lund och kan skickas, köpare betalar då frakten.

    Vid intresse, smsa 0730273392. Jobbar oregelbundna tider så ring helst inte.

    Anders Lindh

  • Hej,

    Säljer en stålkulespak från okänd OG900, hittade den i gömmorna men jag har ingen bil att sätta den i.

    Finns i Lund och kan skickas, köpare betalar då frakten.

    Vid intresse, smsa 0730273392. Jobbar oregelbundna tider så ring helst inte.

    Anders Lindh

  • anderslindh svarade på ämnet kamkedja i forumet OG900 3 år, 9 månader sedan

    Nej kedjesträckaren sitter nedanför ventilkåpan på förarsidan av topplocket långt bak mot torpedväggen. Läs på innan du gör det så du inte missar något även om det är en förhållandevis enkel operation. 🙂

    EDIT:

  • anderslindh svarade på ämnet kamaxel i forumet OG900 3 år, 9 månader sedan

    Hej, längesedan. Om du inte redan löst det:
    http://www.serioussaab.co.uk/procs_pages/pr_images/cam_oilway.jpg
    Bilden är från 2×5/2×4 motorer, men det är väl ingen skillnad mig veterligen och följande bild bekräftar placeringen av bultarna och riktningen på överfall…[Läs mer]

  • Kul att du skapat en projekttråd på min gamla bil så man kan fortsätta följa resan!

    När det gäller E85 kommer jag ihåg samma problematik med att den var svårstartad när den var varm. För mig funkade det att höja tändningen till 23 grader och köra slut all BF98/95 så att det bara var E85 i. Då var hon väldigt lättstartad varm (1-2 varv), men l…[Läs mer]

  • Härligt, hoppas den lirar i kylan på mornarna också? 🙂

    @joH900 wrote:

    Fast tryckklockan kan man ju ta lös med ett par skruvar från turbon bara, när den sitter på plats. Så man behöver inte ta bort turbon om det va det du mena? 🙂

    Haha ja det har du rätt i, tankevurpa från min sida! 🙂

  • Så länge muttern går bra på stången är det bara att skruva på den. Går allt bra är det ett 15-minutersjobb.. Strular muttern så låt det vara ett tag tills du känner att du har tid och ork ifall det skiter sig.

    Ska du ha ut turbon behöver du ny T3-packning & olja in-&ut-packning och lite brickor mm;
    http://s…[Läs mer]

  • Fast nu tänker du nog inte på ”900klubben” utan på ”Saab 900 (1979-1993)” eller? Oavsett är där mycket saab på facebook och många fina bilar som visas upp. Finns även en stor köp och sälj som Beeos skapat (tror jag) 🙂

  • Känns som en riktigt fin vagn det där! Fått äran att provköra lite, tight och tyst 🙂

  • @arcsmile wrote:

    😀 ok har lugnat ner mig en aning nu :wacko. Lämnade bilen för att få en ny vindruta i morse. DE ringde vid tio och sa att de hade spräckt den nya när de skulle sätta dit den, så nu dröjer det nog ett litet tag innan man får nöjet att se ut genom en hel ruta 🙁 .

    Den som väntar på något gott…

    Vilken känsla det kommer vara!…[Läs mer]

  • SAAb själva hade två inställningar:

    Jag kör själv enligt ovan ”sport chassie” i stort sett (lite mer toe-in) och det duger gott utan att vara för spårkänslig trots bredare däck och fälg än original. Jag personligen hade kört sport-varianten i din sits 🙂

    Efter byte av styrled är det klart vettigt med en hjulinställning 🙂

  • Spännande! Vad är planen med den röda nu?

    Jag har bara en och tycker det är fullt tillräckligt, förstår inte hur du orkar med 3 bilar ens! Fast det kanske inte är så mycket pill med museumkandidaterna 😉

  • @arcsmile wrote:

    Så till de obligatoriska frågorna:
    *Är det dumt att köra på polish? Den är ju inte jättetrött i lacken, men lite smågrejor finns ju. Är inte så van att hålla på med sådant..
    *Vad är bästa sättet att fixa till stötfångare och lister så att de ser lite piggare ut?
    *Ang interiörvården (instrumentbräda), spelar det någon roll vad man…

    [Läs mer]

  • Du får ha ut bränsleboxen som sitter monterad under knäskyddet innanför mattan mot passagerarsidans innerskärm (precis framför dörren). Där borde stå en etikett eller något på bränslechipet om det är bytt, men det är ju inte säkert…

    Mitten på det gula stämmer ganska bra med 0,5bar och (nästan) helt i enlighet med en S förväntade ladd.…[Läs mer]

  • Mät även upp hur mycket bilen drar när den är avstängd så du inte har massa tjuvström. Kolla ampere mellan minuspolen och minuspolskon (avtagen) såklart. Tror inte det skulle påverka i detta fall eftersom det var så kort tid men bra att ha koll på när man ändå är där och felsöker 🙂

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng