andreas1

  • Vindrutan köpte jag för något år sen av en som anonsera på blocket o gör fortfarande vad jag vet.
    Brukar stå vindruta 1200 kr.
    Han hade lager bla i malmö.
    Tror jag gav 1500 kr för ny ruta.
    Rutlisten var däremot mindre rolig,4000 kr kunde han fixa den för.
    Är i 3 delar o spröd efter alla år.
    Lyckades hitta en i trollhättan för halva priset.
    Har int…[Läs mer]

  • Håller på o snygga till min ic när jag hitta en stor plastmutter i ovankant.detta är nån fjäderstyrd ventil .
    Någon som vet vad den gör? Osäker på vilken årsmodell ic kommer ifrån men den är helt i alu.
    Kan denna ventil vara till något problem om den kommer från t8? Ska sitta till t16 ca 1,2 i ladd.

  • http://www.stylingbutiken.se/autoclassic-light-clear-angeleye-/4957-0
    Tack för svar.
    Tänkte mig dom jag länka till. Ej e märkta men tror ej det kollas på sbp. Enda felet är att det bara finns h4 lite tråkigt att isåfall koppla bort halvljuset på ena paret..

  • Håller på o fixar på min 90 turbo med usaljus.
    Har fattat det som lycktorna ska vara 5 3/4 är båda strålkastarna samma mått? Nån som vet vad det är för lampa i helljusstrålkastaren?
    Vad säger folket ? Ska man välja likadana som org eller klarglas med el utan angeleyes?
    Finns inget org alls med bilen i övrigt.
    Tips på var lycktorna finns o köpa ?…[Läs mer]

  • Körde ras idag så jagar ett annat agg till denna bil.bör vara i skåne,även trim agg går bra.
    Mvh andreas
    0769433998. Vg sms då jag jobbar taskiga tider.

  • Kolla att det ej är tryckvakten som är sönder.
    Hade problemet på min o det var inte det första man tänkte på…
    Sitter under knäskyddet på förarsidan, bara koppla ihop kablarna utan vakten.

  • Vad jag fick fram vid snabbsökning är bensintillsatsen till största delen etanol,finns vid alla mackar o det lagar då inga motorer.
    Imponerande läsning men att en scotercylinder skulle gå åt för man kör utan dundersörjan pga slitage finner jag högst märkligt.
    Kör gokart i kz2 klassen o har en äldre lekkart som varvar 20,000.
    Denna går iallafall…[Läs mer]

  • Har funnits mirakel på burk i alla år och hade detta funkat hade många verkstäder fått lägga ner.är ju tom så att enl reklam på vissa mirakelmedel så gick motorn även dränkt i vatten,
    Addz e-85 sänker något värde men höjer annat värde och alla jag hört som testat har fått återkomma till sbp igen, 3av dom skicka vi k-sprit i och dom gick igenom. D…[Läs mer]

  • @Hubbe wrote:

    @Addz wrote:

    Uppdatering nudå, verkstaden fick ner hc(100) till 300~ efter oljebyte. Alltså är det fortfarande för högt och dom tror att ventiltätningarna är dåliga men då drar väl bilen olja på tomgång? Inte försvunnit någon olja vad jag sett men jag har ju ibland känt en lukt av bränt så det kan väl vara så att den drar lite olja.

    T…

    [Läs mer]

  • Jag brukar göra såhär.
    Lossa centrummuttern, anringen med en bra mutterknackare eller långt skaft.
    Lossa båda spindellederna i infästningarna 2 skruv på varje, detta för att lossa leden annars brukar sluta med en söndrig damask på dom samt av med bromsok.
    Klipp stripes på inre knutdamask.
    Lyft ut paketet o knacka ur drivaxelen försiktigt…[Läs mer]

  • När jag hade mek sprut o t16 fick jag oxå kladd i luftburkens botten.
    Kunde rensa ofta.
    När jag byta till lh2,2 sprut o öppet filter koppla jag en catchtank på vägen för o få kladdet där.
    Men har aldrig blivit något där.
    Nu sitter tanken i höjd med gasspjället så skulle tro att det är fallet på org vevhusventslang som gör att du får kladd där.

  • Det är rörelsen i metallerna man vill uppnå.
    Även om både skruv o tex bromsok blir varmt rör sig rosten och det är lättare att lossa.
    Detta får man även med ett slag med tex slägga.
    Ska man göra det bra ska tex oket värmas och skruven kylas.
    Härdade delar är värre. Med värme kan du minska härdningen samt få formförändringar vilket man ej vill h…[Läs mer]

  • Mitt t16 sprack oxå runtom.
    Fick oxå höra att det händer bara på t8.
    Det ät gjutjärn o kan innehålla porer mm så det är ett lotteri hur kvaliten är.
    Skulle tro det händer oftare på uppskrämda motorer än tex en org s.

  • Slog in den lilla metallstången med en dorn.bör även funka o slå på en skruv.
    Tänk på att låset ska va i radioläge har jag för mig alt mittemellan annars släpper ej sprinten.
    Tror jag strunta i o sätta tillbaka den men bör gå o slå in igen utifrån.
    Ang klyddigt o få tillbaka axelen om man lossar den vid lådan hur menar du då?
    Svårt o slå u…[Läs mer]

  • Har alltid lossat växelaxelen ute vid lådan sen dragit hela paketetbakåt.
    Nu vet jag ej hur mycket som är ändrat med låsarna men hade en där det satt ett stift monterat i hålet då var det lätt att missa var det var, fick ha ett gammalt brevid o jämföra.
    Detta var en 91a.

  • andreas1 svarade på ämnet 195/65 R15 i forumet OG900 4 år, 1 månad sedan

    Eftersom det är vinterdäck ska man ha smalast möjliga för att få bäst grepp i snö.
    Hade valt 185/65-15.
    Hastighetsindex är bara krav på 160 km/h även på turbon detta bara på vinterdäck.
    Sbp kollar inte dim alls på dina däck så länge dom ej sticker utanför skärmkant eller så.
    Har även kört 195/55-15 ser lite märkligt ut men däcken är vanliga från…[Läs mer]

  • Ok. Märkligt man sluta med dom sen.
    Drivaxlarna från 900 sakna dom helt.

  • http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=150439&image=2270730
    Bild på brickorna som fanns på drivaxelen bakom knuten

  • Där finns den vanliga låsringen till driven.
    Bakom knuten sitter en tjock konisk bricka sen 2-3 vanliga sen sitter en låsring utan öron .
    Detta bör vara org då det sitter låsringsspår i axelen oxå.
    Tyvärr satte jag ihop den siste idag så kan ej ta bild på det.

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng