arcsmile

  • Ok, prisbump 750 kr. Ligger kvar en vecka till sen slänger jag den. Hämtas utanför Umeå. Lucka för handskfack från -93 ingår.

  • Ett par blinkers i orginalfärg med uttag för backlljus (passar ej trubbnos). OK skick men fästena är som vanligt lite trasiga, se bilder. 250 kr plus ev. frakt. Finns annars ca 3 mil utanför Umeå.

  • Följande kontakter och reglage finns och fungerar. Ev. frakt tillkommer, annars finns delarna ca 3 mil utanför Umeå. Se bild!

    * Mittreglage för elhissar och eltaklucka, nyrenoverat: 750 kr
    * 2 i princip nya dosor till larm och centrallås (se https://laitis.se/fjarrkontroll-4-knapp-agc.html), passade mitt Carguard 950s: 250 kr/st eller 400 kr för…[Läs mer]

  • Säljer en styck instrumentbräda i gott skick. Den kommer ursprungligen från en 900i -91 och har en pytteliten spricka i ett hörn av ”mittengropen” uppe på och ett par små sprickor i hörnen till högtalaruttagen. Gott skick generellt: se bilder! Pris 1750 kr plus ev. frakt. Finns ca 3 mil utanför Umeå.

  • Hej!
    Om du fortfarande vill ha en elantenn så hör av dig till mig via e-post med vad du är beredd att betala: lindh.mattias@yahoo.com.
    Har en som suttit på en MY93 som funkar helt ok. Mvh/ Mattias

  • Söker 4 skrotningsfälgar till OG900 (-93) i Umeå eller dess omnejd. Med däck (oavsett skick).

    Maila lindh.mattias@yahoo.com

  • Har diverse delar till saab 900 i varierande skick till salu enligt nedan specifikation. Kan skickas om köpare betalar fraktkostnad. Finns annars 3 mil utanför Umeå. Delarna har suttit på eller varit tänkta till en saab 900s -93.

    * Ett par blinkers (orginalfärg) med uttag för backljus, OK skick. 300 kr paret
    * Växelspak med stålkula. 100 kr
    * Emb…[Läs mer]

  • Haft en tempmätare som inte gått upp till mitten av skalan under ett års tid. Bytt termostat, bytt tempmätare insug. Motorn blir varm och fläkten går igång när man stått på tomgång ett tag så jag tror att motortempen är bra men att mätaren visar fel. Bytte idag även tempgivaren till mätaren (den enpoliga) men nu går mätaren knappt upp på grö…[Läs mer]

  • Problemen löstesig efter att jag rengjort kontaktstyckena i dosan i mittkonsolen OCH bytt säkringarna under baksätet 😉 (De small av vid något tillfälle efter att jag kollat dem…). Lätt som en plätt att få fina kontaktytor med suddgummi i alla fall!

  • Ah tack för tipsen! Ja jag har sett några sådana filmer och tips också, får kika på det när tillfälle ges. Nu går det i alla fall att körs omkring utan att det skulle ha regnat in, om det nu hade regnat något…

  • Nja men det är lite luriga kopplingsscheman utan detaljer för vad som sker inne i strömställaren, men visst det kan vara ngn sliten kontakt, det står ju om sådant på nätet om man googlar lite. Dock har det aldrig varit bekymmer tidigare, och problemet uppkommer inte alls som ett glapp utan är helt konsekvent, så jag tror nästan på att ngt brunnit…[Läs mer]

  • 900s -93 med elektriska fönsterhissar. Fick bekymmer när jag skulle dra upp rutorna idag då båda bakre rutorna bestämt sig för att förbli nere (fint tvärdrag på vägen hem…). Framrutorna funkar som de ska både upp och ner, takluckan (också elektrisk) funkar som den ska, och båda bakrutorna går att köra ner, men inte upp, via strömställaren…[Läs mer]

  • Gängtejp alltså 🙂. Vad menar du med ”lin.”?

  • Är det ”hål rakt igenom” så att vxllådsolja kommer rinna ut om jag skruvar ut bulten för kontroll? Och funkar det att applicera gänglåsning om det nu är olja i lådan?

  • Ok tack för info Regin, låter stökigt att byta den. Men nu har jag varit ut och kikat och jämnt efter igen. Slutsatsen är att det fortfarande kommer några droppar per dag, och att alla bultar utom den vid hastighetswiren är hårt och lika åtdragna. Tror läckaget kommer av att bulten vid h-wiren inte är lika hårt dragen, men det verkar inte heller…[Läs mer]

  • Ok tack för info Regin, låter stökigt att byta den. Men nu har jag varit ut och kikat och jämnt efter igen. Slutsatsen är att det fortfarande kommer några droppar per dag, och att alla bultar utom den vid hastighetswiren är hårt och lika åtdragna. Tror läckaget kommer av att bulten vid h-wiren inte är lika hårt dragen, men det verkar inte heller…[Läs mer]

  • Nu har det gått en timme, och det hänger återigen en droppe olja från ja, vad det nu är, drivklocks-”locket” på vänster sida. Bulten vid hastighetsvajern var inte lika hårt dragen som de övriga, men jag är osäker på hur hårt man vågar dra den (så att jag inte drar sönder gängorna). Hur hårt vågar/ska man dra de här bultarna?

  • Efter motortvätt kunde jag inte se något alls någonstans. Efter ett par timmar på parkeringen dock en droppe olja fallen. In under med pannlampa och kikade och konstaterar att det måste vara tätningen mellan ”den där runda grejen” och lådan som läcker. Det måste alltså vara vxllådsolja som kommer. Ska ut och dra åt skruvarna en aning (är det rätt…[Läs mer]

  • Efter motortvätt kunde inte så något alls någonstans. Efter ett par timmar på parkeringen dock en droppe olja fallen. In under med pannlampa och kikade och konstaterar att det måste vara tätningen mellan ”den där runda grejen” och lådan som läcker. Det måste alltså vara vxllådsolja som kommer. Ska ut och dra åt skruvarna en aning (är det rätt…[Läs mer]

  • Efter motortvätt kunde inte så något alls någonstans. Efter ett par timmar på parkeringen dock en droppe olja fallen. In under med pannlampa och kikade och konstaterar att det måste vara tätningen mellan ”den där runda grejen” och lådan som läcker. Det måste alltså vara vxllådsolja som kommer. Ska ut och dra åt skruvarna en aning (är det rätt…[Läs mer]

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng