aussielars

  • Jag fick ur min med 5mm stålvajer men det hjälpte att trycka in lamellerna med min (drill press) och trycka in vajern mer för montering. 6mm hade nog varit bättre.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Det här undrar jag också över. Jag har inte fått dom senaste klubb tidningarna sens någon strular till min adress och jag inte såg det. Jag fick några med fel adress på men inte alla.jag har inte betalat för 2013 heller och betalar med Paypal.
    Mvh Lars

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Ja Gunnar det verkar vara ett vanligt problem. Jag hade tur, efter att bilen suttit in två dagar så hade jag koppling igen. Satte in en 4mm hink handtag som inte funkade. Efter det misslyckandet använde jag 5mm stålkabel. Fick ut hela paketet med kofot, en stor skruvmejsel och några svärord. Men det tog mig halva dagen även om kopplingen funger…[Läs mer]

  • Om mitt minne är korrekt så ser man vad det är för plast när platen har blivit avdragen från stötfångaren. Jag tror det var stämplat på baksidan. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det var.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Jag hade samma skada på min Viggen. En firma här i Australien reparerade det på samma sätt som Tobias just beskrev för tre år sedan. Lagningen håller fortfarande och var billig sens jag demonterade och monterade alt själv.
    ps. Jag backar alltid när jag parkerar nu. 🙂

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Jag kör totalförbud i mina SAABar. Ingen glass, mat, läsk etc. 😀

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Tack för alla svar. Torx och däckpåse har jag. Det var kul att se att man ska ha rakblad där. Jag kan se mig sitta i bilen som har rullat när en Australiensare som inte kan lura ut var tändningslåset på en SAAB finns, öppnar bagaget så han kan kapa säkerhets bältet. Kanske trycka upp en dekal om jag är medvetslös och inte kan ge instruktioner…[Läs mer]

  • Ledsen att göra det Johannes.
    V4an går det trögt med. Helt nerplockad och sitter i en hemmagjord rotisserie. Några pinnar blir det inte. Köpte en Lincoln 210c och 0.6 mm wire. 🙂 Ska bli lite gjort när kopplingen är bytt och jag har fixat lite små saker på 900an.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Vattenståndet är bättre.Vi har inte haft någon mera överflödig som tur är. V4 an sitter i ett rotisserie högt över golvet nu. Den stog ju i en meter vatten. Har inte tid att jobba på den nu. Lite små pyssel med Aeron och kopplingen på Viggen ska bytas.
    Åker du ner och hälsar på din bror i Woollongong någon gång?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Tack ska ni ha för svar. Nu vet jag at det är OK. 🙂
    Jo jag har kvar min Viggen. Jag letade efter en 9000 för att köra till jobbet varje dag sens sol och saltvatten förstör både plast och inredning. Men hittade en 900 istället. Jag måste säga att Viggen är väldigt rolig att köra men om jag bara kan ha en SAAB så blir det nog Aeron. Den går ju so…[Läs mer]

  • Hej Johannes!
    Kul att see dig.
    Jo det var precis vad jag försökte säga. Instrumentpanelen lyser när tändningen kommer på. Jag är van vid att belysningen kommer på när man slår på strålkastarna. Det finns lite lösa kablar bakom instrumenten, så jag undrade om jag kanske har ett litet elfel.

    Bästa hälsingar

    Lars

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Snygg!!!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Jag hade problem med ojämn hög tomgång och bilen dog ibland efter inbromsning.Nu funkar det fint efter jag rengjorde Idle Air Control valvet med carburettor cleaner och oljade in det. Vet inte om det hjälper dig, men det är ju fint att veta att man har ett rent och fungerande IAC valv.
    MVH Lars Sälle

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Inspirerande!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Det finns nog bara 89° här nere.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Ok, tack Stefan. katalogen sa DOHC eller SOHC. Då kan jag köpa termostat för16 valv upp till Januari 1988. Termostat från Februari 1988 till Ng900 finns inte i Oz. 🙂

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Jag hare en 2000 Viggen som har gjort 2000 mil. Hittills har jag bara bytt en CV och nytt steering rack. Nästa jobb blir nya bärarmar. Men annars är nog den väl byggd. Men kanske inte lika välbyggd som min og900. 🙂

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • aussielars svarade på ämnet V4 motor i forumet 95/96 V4 6 år sedan

    Jag tror min”open deck”67’a var i silver.
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • 1967 ”open deck” block väger 37kg naken. Då 93,5kg är nog inte fel.

  • Blocket väger nog bara 40-50 kg, jag bar det upp i huset när vi hade översvämning i Australien förra året. Jag kanske kan kolla vikt i morgon efter jobbet.

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng