Erik

  • Skänker nu bort min bakaxel till den som vill ha. Komplett med nav, dämpare, krängare och alla stag enligt bild. ABS ur funktion, översyn/byte av givare krävs. Utan bromsok och skivor.

    Suttit på min CSE -95 och fungerat klockrent förutom ABS:en.

    Finns i Lund. Hämtas snarast så jag slipper skicka den till återvinningen. Skicka PM vid intresse.

    Mvh Erik

  • Du har PM.

  • Hej,

    Skickat mail. Mvh Erik

  • Hejsan Saabvänner,

    Jag önskar köpa en 9000 i ett originalskick. Gärna en tidig en med Trubbnos-front och helst med turbo men alla förslag/årsmodeller beaktas. Betalar bra för bil i fint skick.

    Mvh
    Erik

  • Hej,

    Först och främst vill jag tacka er som som ansvarar för reservdelsförsäljningen för det fantastiska jobb ni gör. Det är ett bra sortiment, bra priser och snabba leveranser. Tack vare ert hårda och idoga arbete så förlänger ni livet på många av våra kära Saab-vagnar.

    Jag har dock ett förslag och det är att ni skulle kunna samla alla varor…[Läs mer]

  • Bilen SÅLD!

  • Hejsan Saabvänner,

    Väljer nu att avyttra mitt projekt pga civilingenjörsstudier som tar mycket tid i anspråk. Det är en 9000 CD T16 av årsmodell 1988 utan katalysator, tillverkad sent -87. En numera rätt sällsynt bil. Bilen har rullat 21 900 mil och är brukad under 15 års tid, resterande 15 år har den stått i ett källargarage i väntan på kä…[Läs mer]

  • Hej, tack för svar.
    Jag har testat att göra som du säger, först trampa bort trycket i systemet tills pedalen blir helt stum och sen slå på tändningen och trycka ner pedalen. Även provat att slå på tändningen med nedtryckt pedal. Jag har lossat bromsröret som ansluter till ventilblocket för att utesluta stopp någonstans i rörsystemet.…[Läs mer]

  • Halloj!

    Håller på och grejar med en gammal CD T16 -88 som stått i många år. Bromsrör är bytta. Bilen är utrustad MK II ABS-systemet. Tyvärr har jag problem med att det inte rinner någon bromsvätska till bakre kretsen från ventilblocket/ABS modulen.

    Har testat att lossa bakre kretsens bromsrör på ventilblocket för att försäkra mig om att det i…[Läs mer]

  • Erik skapade ämnet ABS-delete i forumet OG900 5 månader sedan

    Halloj!

    Tänkte fråga om det är någon här på forumet som utfört en ABS-delete på sin bil och monterat konventionell huvudcylinder? När bilarna var nya och MK II låsningsfria bromssystemet var fräscht så var det säkert ett toppenbra system men såhär 30 år senare är de ett mindre helvete att felsöka och skruva med. Har någon utfört dylik opera…[Läs mer]

  • Halloj gott folk!

    Jag har snöat in mig på og900 och ämnar köpa en till våren. Tanken är att försöka hitta en fin, rostfri och lågmilad bil av årgång 88-93 med sugmotor, gärna 3-dörrars och med 16 ventilers motorn.
    Dock så undrar jag lite hur reservdelsläget ser ut för dessa vagnar i framtiden. Jag tänker framför allt på slitdelar, chassid…[Läs mer]

  • Halloj folket!

    Finns det någon som har gett sig på att ”facedroppa” en 9000 CS till CC trubbnosfronten? Då får man i mina ögon den snyggare CC fronten samtidigt som man kör en modernare 9000 med den snygga CS baken. En win win på flera sätt. Det omvända, facelifta en CC till CS front finns det en del skrivet om och är en del bök i och med att ra…[Läs mer]

  • Söker OG900 i fint skick, gärna med AC och farthållare. Framförallt årsmodell 90-93.

    Även 9000 i fint skick är intressant, gärna med turbo och AC+farthållare. Alla årsmodeller intressanta.

    Hör av dig om du har något eller känner någon som vill sälja.

    Mvh Erik

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng