Johan

  • Hej. Här är min företagsmail.
    Jag tillverkar Bussningar i ett material som är bättre och hållbarare än powerflex polyuretan bussningar. Om intresse finns för det så är det bara att höra av sig.
    Probushx3m@gmail.com
    Mvh Johan

  • Hej. Det beror på vad du vill ge för den.
    Ja, den är körbar men bromsarna tar inte alls
    Mvh Johan

  • Johan svarade på ämnet SAAB 99L 1974 i forumet Delar, säljes 1 vecka sedan

    Hej. Ja kyler finns kvar. Bilen är komplett som den är nu. Jag skall be en kompis ta kort på den så får du se hur den ser ut.
    Jag har för mig att den var väldigt fin.
    Skicka mig ett mail så får jag din adress så får du en bild så fort som jag har fått den. Mvh Johan

  • Hej.

    Omplanering gjord så nu säljs hela bilen. Allt på bilen är till salu. Antingen hel eller i delar.

    Är du intresserad av något så säg till. Svara här eller via PM.
    Mvh Johan

  • Det finns en del gött i den som är värt mycket mer i delar än hel plus att jag måste plocka isär den för att få plats med den. 😅

  • Hej.

    Har en komplett Saab 99 EMS där allt är till salu.
    Skriv vad du söker och jag kanske har det till dig.
    Skriv här eller PM.
    Mvh Johan

  • Hej.
    Jag har en Saab 99 Turbo inredning som jag skall göra en intressekoll på och kanske säljer vid rätt pris.
    Inredningen har varit täckt sen bilen lämnade fabriken och är därför i så nära nyskick man kan komma.
    Färgen är röd och skick enligt bilder

  • Ytterligare en Saab 99 1976 EMS finns till salu i delar.
    Inget intresse?

    Fråga vad ni söker så ser vi om jag har det.

    Mvh Johan

  • Hej igen… Nu har jag fått fram fakta och jag har 22.22mm så det är inga problem med den som jag har.

    Saab 99 1975- har tydligen 22.22mm i diameter på huvudbromscylindern.

    Mvh Johan

  • Hej.

    Jag undrar vad det är för storlek på huvudbromscylindern på en original Saab 99gl sedan 3-dörr 1976?

    Sen undrar jag vilka större huvudbromscylindrar som jag kan byta till rakt av (minst 20,64mm)?

    Tacksam för snabbt svar. Mvh Johan

  • Johan svarade på ämnet B234 till 600hk i forumet 9000 1 månad sedan

    Hej du.
    Då ska jag kolla upp detta.
    Växellådan är inget som helst problem då jag ska ha en BMW GS6-53BZ låda = skottsäker ✌️

  • Johan startade ämnet B234 till 600hk i forumet 9000 1 månad sedan

    Tja.
    Jag undrar vad man behöver göra för att få en B234 (9000) till 600hk som också blir pålitlig.
    Är det smidda kolvar, stakar, ventiler, fjädrar, andra kammar, vevaxel osv?
    Vad hamnar priset på för en sån uppgradering i material.
    Jag skall använda mig av en Borg Warner EFR 7670 snurra.
    Tacksam för alla svar.
    Mvh Johan

  • Då va dom klara. Starkare än original och ser fram emot att pressas hårt på gatan inom kort ✌️

  • Jag byggde om mina befintliga för det va så krångligt att hitta andra eller dyrt med gasdämpare med stift uppe och nere. Bifogar fler bilder under tidens lopp.

  • INFO Vad jag har fått fram är att huvudcylindern skall vara 20,64mm eller större. Växellådan av 1978 års modell eller senare, alltså är inte kravet på just kedjeprimär prio 1 (vet dock ej när den kom🤔)
    Sen tänkte jag upplysa om en sak gällande min motor som är en Saab 9000 B202 1987 MED katalysator. Saab hade katalysator som tillval 1986…[Läs mer]

  • Johan svarade på ämnet Motorbyte KRÅNGLIGT i forumet 90/99 2 månader sedan

    Hej. Okej, det var mer än vad jag visste 👍
    Motorn hade en röd kassett när jag köpte den. Men tack vare information så skall jag studera kassetterna jag har hemma och kan då se någon skillnad på dem förhoppningsvis 😅

    Jag pratade med SFRO idag och de ville också att jag skulle byta hela bromssystemet, drivaxlar ifrån samma bil som motorn kommer ifr…[Läs mer]

  • Johan svarade på ämnet Motorbyte KRÅNGLIGT i forumet 90/99 2 månader sedan

    Hej.
    Jag vill tacka för all information och tips jag har fått. Jag va nära på att tänka om men har fått upp gnistan igen.
    Motorn är dom sagt en B202 långmotor 1987 ifrån 9000 med okänd originaleffekt (160 sa jag till besiktningsmannen) motorn har bröstkåpor ifrån 0g900 -90 samt växellåda ifrån og900 -90. Trionic 5.5 skall jag ha då motorn har T…[Läs mer]

  • Hej.
    Jag har planerat att byta motor i min bil till en 9000 16v turbomotor -87 på 160hk och 260nm.
    Bilen är en Saab 99 -76 101hk 167nm
    Jag ringde till en reg besiktningsman idag och nämnde vilken motor och effekt jag ville byta till och fick bara svaret NEJ.
    Men hur fan har alla andra gjort som byter motorer i sina 99:or? Hur gör ni? Varför säge…[Läs mer]

  • Hej och jätte tack för alla svar jag fått.
    Nu har jag då en fråga till och är det möjligt att man kan byta länkarmarna bak till någon annan bara sådär? Typ en og900 eller något så jag får rätt länkarna eller ska jag bygga om mina befintliga?
    Hade oavsett uppskattat en bild på hur de andra länkarmarna ser ut som har ögla nertill.
    Mvh Johan

  • Johan bytte profilbild 2 månader sedan

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng