goofy

  • Kan inte hitta någon eftermarknadsgivare. Kan man gå på BOSCHnumret och få tag i en från annan bil som kan användas?
    Någon som har BOSCHnumret att ge mig?

  • På min förarstol i min femdörrars OG900 1993 så om jag trycker med ryggen mot ryggstödet så viker ryggstödet sej bakåt.
    Jag får då skruva upp det med ratten på sidan. Om jag sitter som vanligt och lutar mig så händer inget, men så fort belastningen ökar lite så är det kört.
    Inte fritt fall utan sakta med ett litet motstånd.

    Detta…[Läs mer]

  • Har fått svar på fler håll och det stämmer med skruvade metallskenor uppe och nere. Instrumentbräda och innertak måste bort för att komma åt skruvarna.
    Listen i sig är en sträng typ butylband i. Listen läggs i en värmeugn så bandet blir mjukt och kletigt innan man drar i rutan i bilen och skruvar tillbaka skenorna.
    Troliga blir att använda en v…[Läs mer]

  • Blir troligen med en 900i 2,1-16 1993 i nästa vecka. Vindrutan måste bytas då den är spräckt från kant till kant.
    Har jag rätt om att vindrutan på en bil med airbag i ratten har en annan montering än bil utan airbag?
    Har hört något om en skruvad ram på insidan.

  • Fyra fälgar i bruksskick med däck 6-7mm mönsterdjup
    4500:- med däck
    4000:- utan däck
    PM eller mailsvar till goofysale@hotmail.com

    Fälgarna finns i Märsta och hämtas där. Skickas ej!

  • Jag slaktade glasen på ett par orangea blinkers med backljus. Lackade lamphusen mattsvart som jag gjort med strålkastarna.
    Sen tog jag vita glasen från ett par blinkers och limmade dit.
    Det lyser inte upp lika bra som original som har en slipad insida på glaset för spridning av ljuset, men det är fullt tillräckligt ändå

  • Fyra stycken Smoothspokefälgar 15″ x 7″ ET25 som använts som vinterfälgar på min 9000.

    Behov av blästring/slipning om man vill ha perfekt skick.

    600:- och hämtas i Märsta

    PM eller mail goofysale@hotmail.com

  • Har varit klent med tid och fantasi sista tiden, men så kom jag att tänka på sagoberättelsen om Askungen och hennes glassko som hon tappade i slottstrappen.

    Därför gjorde jag denna sko tillägnad en verklig och troligen vanligt förekommande person i vissa kretsar.
    Nämligen Diesel-Doris!

    Kanske blev den tappad utanför bakdörren till en Impala -64…[Läs mer]

  • Anledningen att jag söker VD är att det är tvärstopp hos reklamationsavdelningen och chefen på Skruvat.
    Får bara nonchalanta svar som kringgår ärendet och mina frågor. Utöver det har en av de anställda gått långt över gränsen för hur man beter sig mot kund.
    Tråkigt nog får jag ingen hjälp av ARN då beloppet är för lågt.
    Pappa har lärt…[Läs mer]

  • Har legat på is ett tag. Söker VD Roberth med ljus och lykta men han ringer aldrig tillbaka. Funderar på att ringa hem till honom i hans privata bostad.
    Har inte hittat en tång som är lång och smal nog att få ur sista låsringen in till brickan från kolvsidan på oket. Ska ta tag i det på semestern när andra projekten lagt sig till ro.

  • Har nu fått tillbaka det trasiga oket från Skruvat.
    Vet inte hur grundlig undersökning dom gjort, men all smuts som fanns vid inskickandet är kvar.
    Inga spår efter fingrar. Alla demonterbara delar utom skyddsbulten över justerskruven har fortfarande intakta lägen.
    Inga bristningar i smutsen eller spår av at någon rört eller demonterat något.

    K…[Läs mer]

  • goofy svarade på ämnet V4 Soffbord i forumet Off Topic 5 år, 4 månader sedan

    Klart snyggt! Om jag bygger soffa till kontoret av mitt A50 baksäte så kan nog ett sånt bord passa.

  • Med Discovery Channels HOW IT*S MADE i bakhuvudet skapades detta lite elaka, lågvattenmärkta konstverk.
    Dock visar den hur starkt präglad jag är av SAAB och allt runt detta märke under min uppväxt. Åkte hem från BB i en grön SAAB 95 1967. Året var 1968.
    Vår garageuppfart fick aldrig en VOLVO beträda och grannen hade långa seanser om en SAAB råka…[Läs mer]

  • Repskyddet är inskjutet bakifrån och mot bakstycket. Baktill går det ner fyra tappar som sitter med bult på baksidan av balken.
    Jag gör som följer om man inte vill ta av stötfångaren.
    1. Lossa täckplasterna på insidan av baklysena. Dom två plastskruvar som syns vrids ett kvarts varv så plastskyddet går att lyfta bort.
    2. Underifrån, lämpligast me…[Läs mer]

  • Skickade förfrågan 4 januari 2013 via mail då det enligt deras hemsida var enda sätter att kontakta dom på just då.
    Nu mer än ett år senare har jag fortfarande inte fått svar.

    Det är inte första gången det strular. En beställning som garanterat skulle levereras på 3 dagar kom aldrig. Efter 3-4 månader av dåliga ursäkter och bortförklaringar…[Läs mer]

  • Har föreslagit detta med motorblock som bordsstativ. Frun tycker det är en jättebra idé om jag samtidigt bygger ett hus att ha det i så hon slipper se det.
    Skulle kunna ha det på kontoret, men där är det fullt av runt 140st Mercedes, ett gäng SAAB och en dröse blandade fabrikat.

    Blir lite avis på en f.d. kollega som just köpt ett nytt boende. En…[Läs mer]

  • Fint resultat! Själv hade jag nog behållit originalfärg och ”fartränderna” men denna vart ju superfin.

    Pappa hade en likadan inköpt i panik i Kristianstad när växellådan rasade på vår 99 -71 på väg till Frankrike!
    Tyvärr slutade den sina dagar 10 oktober 1978 då en fyllstyrare i Audi 80 beslöt att bakifrån med 140km/h korta ner SAABen till hal…[Läs mer]

  • Njuren vaknade till liv strax efter att jag skrev frågan, och allt löste sej.
    Resultatet blev över förväntan trots att slipningen i vita glaset inte är gjort för spridning av ljus bakåt.


  • Hittat ett kontaktstycke i rännan som har två vita kablar.
    En kabel får +matning när backen läggs i. Den andra har konstant + med tändning på.
    Hur koppla?
    En från jord till lampa och en från den + som ger ström vid backläge och inget på konstantplussen?3

  • Tack. Ska leta där.

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng