hth

  • Jag tror på en samlad försäljning. Man vill egentligen få ut så mycket pengar som möjligt, något annat vore förmodligen tjänstefel. Men, jag tror det finns ganska många bilar som inte kommer att inbringa så mycket pengar och det finns en del företag som är stadda i kassa som är inblandade som har intresse i Saab. Helheten är nog värd mer än bi…[Läs mer]

  • Min pappa köpte en toreadorröd -72a (ny). Jag vill minnas att han köpte den för runt 16800 (kan t o m ha varit 15800), men han fick lite rabatt eftersom han köpte den kontant. Låter lite konstigt, idag vill de väl att man köper bilar på avbetalning så de kan tjäna ännu mer pengar via finansbolaget. Jag var med och var 6-7 år. Den blev senare min f…[Läs mer]

  • Läcker bil och bra skick dessutom, stort grattis!

    Med risk att ge mig ut på lite osäker is, du har ju inte fått något svar på din fråga. Den gröna färgen fanns 63, men det finns en del 64or som också har den. Kanske det beror på att Saab helt enkelt hade färg över de ville bli av med när de bytte modellår eller kanske de gick kunder till mö…[Läs mer]

  • Skitkul tråd! Liseberg, det var i alla fall en kul och positiv kommentar, själv fick jag höra av min fru i efterhand att hon skämdes när hon åkte TT (numera såld)…

    Jag är extremt avundsjuk på din kompis Olofs opalgröna, klart Saabigaste färgen i mitt tycke. Jag skulle gärna äga en sådan.

    @SKOMAKARN wrote:

    Idag skulle vi in till Edwins second…

    [Läs mer]

  • Bromsok tycker jag är bäst att köpa renoverade och lämna de gamla som pant. Jag har provat att renovera själv och det kostar också en slant, tycker inte det var värt besväret jämfört med att köpa färdigrenoverade. För modernare bilar är det bara att knalla in på Mekonomen, vet inte hur det blir för äldre, men det kostar inte så mycket att prova.…[Läs mer]

  • En 900 eller nyare, hur ny beroende på hur lite du inte vill skruva själv.

    De flesta här har nog gamla bilar och troligen också en senare. Jag har en ”förhatlig” 900ng som ingen gillar, fast den är egentligen skitbra. Billig i drift, praktisk, lite krångel, men ingen körmaskin.

    Hitta en bil i bra skick som du gillar. En lågmilare i enkelt u…[Läs mer]

  • Den där bilden är ju helt underbar! Han tittar lite förvånat på körriktningsvisaren. Kanske han skulle läst lappen på rutan innan han satte sig i.. ”En Saab”! 😀

  • Ja, det kan man kalla tur!

    Jag hoppas på att hitta en bra blå 93B från -59, men inte har jag någon jag sålt någon sådan. Pappa bytte in en dylik med trasslande koppling mot en ny 64a, men det var ju riktigt länge sedan… 🙂

    Stort grattis!

  • Ha-ha! Kul med gamla bilder.

    Den ser faktiskt mest ut att behöva lite omvårdnad och en ny lack.

    Usch, den är ju en Golf enligt bilregistret, vad trist.. 🙁

  • hth svarade på ämnet Gt 750 i forumet 95/96 TT 11 år, 6 månader sedan

    Jörgen J-S wrote:
    I tidningen motor nr 11 1962 finns försäljningsstatistik för 1961 års modeller.
    [..]
    Noterbart är väl också att det såldes 17 st Saab 93 1961!!!

    Det skulle nog inte vara något problem att sälja fler Saab 93 anno 2009. 😀

    Jag skulle i alla fall köpa en…

  • hth svarade på ämnet Saab 9-2 i forumet Allmänt 11 år, 6 månader sedan

    Jag också!

    Fast då vill jag gärna se följande också, växelväljare vid ratten (jag har händerna där) och körglädje. Sedan får den gärna ha kromade kofångare också. Satsa på en liten enkel men praktisk bil för staden med karaktär.

  • Prova att dra en startkabel från Saabens batteriminuspol till samma jordpunkt som du använder när du kopplar på det extra startbatteriet. Prova också att ansluta det extra startbatteriet direkt till båda polerna på batteriet i bilen.

  • Man gör väl som man vill, fast jag skulle nog tycka rent generellt så litet förändringar som möjligt. En gammal bil bör få vara en gammal bil.

    Personligen skulle jag dra öronen åt mig om man satt i fel stolar i en TT-Saab. Rent säkerhetshöjande saker som bälte kan väl gå an och möjligen modernare bromsar som ändå inte syns, men originalbroms…[Läs mer]

  • Den har rullat en bit också. Hur kollar man säkert att den är äkta? Jag är inte alls hemma på 9000… :blush:

    Är det alltid manuell låda på dessa bilar?

  • Jag borde skrivit lyckttorkarna.

  • Grattis till den lyckade besiktningen! :applause:

    Det där med att torkaren inte går tillbaka känner jag inte igen, men det var drygt 20 år sedan jag hade en päronhalva. Däremot minns jag att spolarmunstyckena brukade becka igen.

    Jag blir så sugen på en päronhalva igen, eller 95/64. Det var som sagt över 20 år sedan sist. Men när jag skaffar…[Läs mer]

  • hth svarade på ämnet Retro av 92? i forumet Allmänt 12 år, 2 månader sedan

    Det där med retromodell föreslog jag till Saab för snart 7 år sedan, men fick som svar ”Tyvärr tror jag ej bilmodellen du beskriver kommer in i produktion igen, tyvärr.”

    Nåja, kanske de ändrar sig, man kan ju alltid hoppas.

  • 26% nu när jag röstade.

  • Oj oj oj oj…

    En blå fantastisk 93B från 1959, precis vad jag letar efter.

    Så vacker, jag får tårar i ögonen.

    Ingen som vill sälja en? 🙂

  • Den har stått i 17 år och har diverse rosthål och skavanker? Jag tror det kan vara mer än att bara montera batter och fylla vätskor. Fungerar bromsarna t ex?

    Jag skulle säga runt 5000 i nuvarande läge, mer om lacken är fin.

    Om du fyller på vätskor och monterar batteri och sedan besiktigar den så tror jag du kan ta ut 10000, ge och ta några t…[Läs mer]

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng