jensa

  • Var det inte 07:30 vid ok macken i Västberga?
    Eller?

  • Låter som en trevlig tur, jag möter gärna upp runt Västberga också. Bara det inte blir ösregn för då stannar jag hemma.

  • Då får jag väl bygla och kolla så att spridarna funkar. Har haft samma problem med en annan bil och då var det tändmodulen som inte funkade.
    Såg dock nyss att det sitter biltema kablar på den, inte bra….

  • Jag kommer om det blir något imorgon. Nu har ifs blinkersen slutat funka på bilen, men vem märker det i Stockholmstrafiken 😆

  • Till 90% säkerhet kommer jag med min 900 Turbo. Lite tidigt för mig bara.Kanske kan köra ifatt er 😆

  • @Bovy wrote:

    @el turbo negro wrote:

    bth var 85 med svart bräda samma som den andra jag inte kommer ihåg reg nr på det var länge sen.

    BTH är en 84:a.

    @Jens.J wrote:

    Gjordes alla Pearl whitebilar med samma utrustning, eller fanns det olika. Det är väl ganska troligt om det var så att röd bräda endast fanns på M/85.
    Finns det ingen som har till gång…

    [Läs mer]

  • Gjordes alla Pearl whitebilar med samma utrustning, eller fanns det olika. Det är väl ganska troligt om det var så att röd bräda endast fanns på M/85.
    Finns det ingen som har till gång till något register med regnummer/chassinummer eller dylikt?
    Är det rimligt att tro att hälften av dessa 29 bilar finns kvar?

    Många frågor! tacksam för svar om…[Läs mer]

  • Jag vet en 900 Aero 1984 som är registrerad som en Aero. Pearl white bilarna är registrerade som Lux vad jag vet.
    Gällande antalet pearl white bilar så borde det ju finnas någon som sitter inne med mer info, eller?

    Jensa

  • jensa svarade på ämnet Kupefläkt og900 i forumet OG900 8 år, 1 månad sedan

    Nu måste jag återuppliva den här tråden lite.

    Min kupéfläkt har funkat ibland och iblande inte.
    Det har skramlat och jag har förutsatt att fläktmotorn har varit dålig.
    Jag monterade in en ny idag, tack och lov provade jag den när jag hade satt fast den. (innan jag monterade tillbaka allt).
    Den lät precis likadant och jag slog av den innan säkr…[Läs mer]

  • jensa svarade på ämnet avgassystem i forumet OG900 8 år, 1 månad sedan

    @joH900 wrote:

    Jag har bytt till turbosystem på min 900 cab, skall sitta 3 dämpare på den (ej kat). En liten främre, en större i mitten och en mellanstor bak vid slutröret. Det låter lite mer, speciellt vid vissa varv typ om man håller fullt mellan 3000-3500.

    Om det inte är katalysator på din T8 så kan du göra som jag och ta resten efter först…

    [Läs mer]

  • jensa svarade på ämnet Bromsljuskontakt i forumet OG900 8 år, 1 månad sedan

    Monterade bort både luftkanalen och knäbrädan. Var ju plättlätt.
    Tack för info.
    Nu funkar det också, kvar är bara gå igenom förgasaren.

    /Jensa

  • jensa svarade på ämnet Bromsljuskontakt i forumet OG900 8 år, 1 månad sedan

    @longjohn61 wrote:

    2st under motorhuven i hörnet under vindrutan och i mitten när du har tagit bort mitt konsolen så finns där också en skruv
    alltså den sitter bara fast på 3 platser 😉

    Mvh Nisse

    Då provar jag imorgon.
    Tack för det! :drugged

  • jensa svarade på ämnet Bromsljuskontakt i forumet OG900 8 år, 1 månad sedan

    Och hur får man loss den utan att ta loss hela instrumentbrädan?
    Om man tar bort askkoppen så finns en bult och 4 popnitar bakom, måste dem bort?
    Tror även det ska monteras bort några bultar på torpedväggen, vilka?
    Syns iaf inte tydligt i Haynesboken?
    Ursäkta min okunskap, det som grämmer mig är att på min donator bilsom också är en -87 så har in…[Läs mer]

  • @P Hedberg wrote:

    Har nu äntligen lyckats mäta styrtrycket och det låg på 3,5-3,6 bar vilket är helt ok vad jag förstår. Tändningen är också ok.

    Pratade med förre ägaren och han säger att dessa bilar är känsliga på tändkablar och dessa ska bytas rätt ofta, så han höll en slant på att det var de som gav den ryckiga gången.

    Är detta nå…

    [Läs mer]

  • jensa svarade på ämnet Bromsljuskontakt i forumet OG900 8 år, 1 månad sedan

    @Jens.J wrote:

    Har inhandlat en rostfri 900c för en väldigt liten summa.
    Hittar ingen rost. Toppen.
    Bytt ventilkåpspackning och justerat handbroms.
    Mitt lilla problem är bromsljuskontakten som behöver bytas.
    Finns det verkligen inget sätt att byts den utan att riva ner hela onstrumentbrädan??I

    Jensa

    Ursäkta stavningen, förbannade iphone

  • Konstigt, det är en av dom få saker jag inte haft några större problem med.
    Jag lossade allt sen var det bara att lyfta ur filtret.
    Lite bökigt att få ut det kanske det va, men inte farligt.
    Din beskrivning låter rätt iaf.

    /Jensa

  • Fullgaskontakten är väl samma sak som trottelkontakten, eller har jag fel?

  • @Jensa wrote:

    Hittat felet gällande startproblemen iaf.
    Det var termotidskontaktens anslutningar som inte såg bra ut.
    Har provat en liten vända gällande turbon.
    Ingen rök eller ljud från turbon och axeln kändes bra.
    Antar att det var vevhusventilationen som oljan kom från.
    Tyvärr hade ett kopparrör som sitter i spjällhuset gått av.
    Den ska en slan…

    [Läs mer]

  • @Lasse_H wrote:

    183 är kontakten i vänster dörr. Av nån anledning ser den ut som en motor, men man ser lätt att den har 3 sladdar i st f 2 som motorerna.
    185 och 188 är motorerna, alla är som synes parallellkopplade. Alltså, alla drar på en gång.

    Tack ellschemat, det kommer säkert att hjälpa till.
    Och kontakterna i dörrarna, med 3 kablar, är i…[Läs mer]

  • Jag provade en annan ”centrallåsmotor” men det funkar inte iaf.
    Ska säga att mina kunskaper gällande bilel och dylikt är starkt begränsad.
    Tog motorn från min donatorbil, den har dock inte rullat på ett par år och vet inte om centrallåsmotorn funkar.
    Om jag kopplar isär kontakten så kan jag låsa och låsa upp med mulimetern.
    När jag mäter på den…[Läs mer]

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng