johnny

  • faktiskt inte mythbusters visade att coca cola kan lösa upp en tand dock tog det 1 vecka, och är bra att putsa krom med, ta bort blod fläckar och att använnda som rostbad:)
    så det finns 2 sidor av myten och jag tror på det som blivit testat som jag själv sett…..

  • låt den stå över natten med coca cola och fotogen i cylindern, fungerade på en gammal traktor!

  • så enkelt sagt alla tyska ford med v4/v6 passar rakt på lådan. Det är enklast att säga så:) Då ford v4/v6 satt i väldigt många fordon, även bandvagnar:)

  • nepp och jo, du behöver en colognemotor som satt i ford taunus, granada, dvs alla tysk tillverkade fordar under 60 och en bit in på 70-talet, men du kan inte ta en motor från en engelsk ford och knöka i rakt på lådan essex motor heter den motorn och finns på 1.7 och 2l.
    och nej ford gjorde bara 1.7 som störst av colognemotor sedan är det 2.0 v6a…[Läs mer]

  • jo men vad kostar det inte att skicka ut avin på dessa 35kronor?
    Har en polare som satt i system att djäklas med vv om detta, han betalar in 40kr, vv måste då skicka hnnom en avi på dessa 5 kr, att skicka ut en avi kostar vv 40 kr, han tar aldrig ut sin 5kr, men som han säger först kostar det dom med allt jobb och hantering 20kr enligt dom upplys…[Läs mer]

  • Piin wrote:
    den här då 😀 lustig bil. byter färg, stripes och regplåtar på alla bilder :O

    http://www.blocket.se/vi/13028553.htm?ca=1_12_s

    stålmannens bil?
    Fattar inte hur folk är funtade, snor en bild på en skitsnygg bil och skriver inte min men exakt lika och när man kommer dit stämmer inte modellen, eller utsendet:(
    Åkte för att titta å…[Läs mer]

  • killen måste ju va en urusel bilförare om hund ser ut så efter en resa i bilen:)

    Fasiken ja ska inte skälla igen om du lovar husse att ínte stoppa mina juveler i generatorn:)
    Gillar att någon går lite överstyr i annonsen.

  • är inte expert men frågade en gång på husvagnsgforum om spolier och fick till svar att dessa inte var mycket att ha, de tvärt om ökade förbrukningen om den inte sattes med mm precition.
    lastbil är en annan sak, den är inte erodynamisk från början:)

  • håller med det är dumt med 1 bil den kan ju gå sönder:))
    Jag är sån där hoppjerka, jag kör det jag hittar för stunden när jag behöver bil. SAAB är fantastiska bilar när det gäller komfort och värme, körglädje och att starta med fel nyckel:))
    Men felet är att saab aldrig gjorde dieselmotor i 99/900 det hade varit som att åka en 505, musigt och sk…[Läs mer]

  • Jag tror att saab hobbyns problem är att det är flera olika modeller av bil, ta som en klubb för vw luftkylt, försök att bråka om motorn där:)Den är lika över hela vägen, här skall 2 taktare sammsas med v4 och turbo och insprutare 99/900. Volvo är det bara modellen som är anorlunda motor är ju den samma så att säga, rad 4:a. Därför blir det…[Läs mer]

  • johnny svarade på ämnet V4 trim => insugsflöden i forumet SSR 14 år sedan

    Jag vill bara be om ursäkt över att mitt inlägg ang musselklubb kunde tolkas som att det rörde saabklubben, om någon tagit det på det viset vill ja be om ursäkt. Jag ville bara berätta vad som händer när mitt är bara mitt och det skall du inte få veta!!!!!!

  • kompressor specifikt för v4 tror jag inte går att finna utan man får moddla om grejer, har ett kompressorkit liggandes till b18 som kan komma till pass. Men med min tidsplan är det dax för det om 1 år:)
    Men den såg fin ut på bilden, mums.

  • johnny svarade på ämnet V4 trim => insugsflöden i forumet SSR 14 år sedan

    jag tar här och sticker ut hakan och blir den bort skjuten så bjuder jag på det.
    Det finns 2 forum som är som natt och dag här på nätet.
    Det ena är musselklubben nummer ett där kunskapen bara skall delas med den inersta betalande kretsen även om du kan rega dig på deras forum, så blir du utskälld via mejl om du vågar ställa en fråga utan att…[Läs mer]

  • grattis vet bara 1 husvagn som legat som klistrad i den farten och haft en förbrukning under litern och det var en sprite musketeer. Så du har lyckats väldigt bra!!!!

  • johnny svarade på ämnet Verktygssats i forumet Off Topic 14 år sedan

    problemet är att ni är för gammla *retas* på så vis att ni var med när det var kvalitet i saker och ting, har ni inte fattat att saker nu för tiden inte skall hålla? Dom skall hålla tillräckligt länge för att du tappar bort kvittot och inte kan få ut garantin oavsett om det är märkes grejer eller billigt jox.
    Obs jag är inte ute efter att såra…[Läs mer]

  • johnny svarade på ämnet Optimering av SAAB V4 -68 i forumet SSR 14 år sedan

    Jag skulle vilja om man nu inte vill att kostnaden skall springa i väg veta om någon provat göra en adapter till transit 67-76 års modells v4? Den har ju ett bättre bottenvrid än våran v4! Det borde ju ge en bra dragbilsmotor och om man tar sprängkäpan från vågran skär av kåpans motor del från en transitkåpa svetsar fast den på på vår kåpa så har…[Läs mer]

  • johnny svarade på ämnet Optimering av SAAB V4 -68 i forumet SSR 14 år sedan

    nepp gubben som har den har den pga att det var has son och han omkom så då sparade pappan bilen.
    Men en v6.a går att klämma ner, lägg kylaren i skuffen och det är klart dvs inte mer jobb än något annat…

  • johnny svarade på ämnet Optimering av SAAB V4 -68 i forumet SSR 14 år sedan

    dom v6.orna jag nämde passar så att säga bult on på lådan sedan kommer resten som inte får plats under huven, såg dock i torsdags ett djäkligt seriöst bygge från 80-talet som aldrig kom ut på vägen och inte är färdigt där man sektionerat framen och förlängt sabben 30cm så kylaren gick ner….

  • ursäktea men har upptäckt något på bilderna,det finns ingen ventilation för självdrag och det behövs ju som säkerhet om man inte riskerar man ju syre brist????

  • johnny svarade på ämnet Optimering av SAAB V4 -68 i forumet SSR 14 år sedan

    skulle titta på på capri eller taunus/granada motor v6 från 60-talet har du 2.0 2.3 eller 2.6 nyare alternativ är 2.8I från sierra förstärka växellådan och kopplingen, då har du en dragbil som heter duga och en bil som heter bra fart med hygglig ekonomi, annars kan du trixa lite med sprängkåporna svetsa/skära till en adapter och passa in en…[Läs mer]

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng