kolja

  • Fick ej fatt på någon begagnad ECU så den trasiga har reparerats av Actronics och nu rullar bilen igen. Skönt! Funderar på att fira genom att ta en semestertripp till Saab-museum innan semestern är slut.

  • Jag vill nu tro att det är själva styrenheten till insprutningen (ECU) som givit upp. Tändningen tycks fungera (Bosch EZK) då jag har gnista och den ger ifrån sig varvsignal till ECU men där är det sedan stopp och funktionen för att läsa felkoder funkar ej från ECU.

    Läste på denna sida att hybriddelen i Bosch LH ECU är den del som i princip allt…[Läs mer]

  • Tack för svar, jag ska ladda ner handböckerna och skrota min Haynes. Hittade ett elschema online och förstår nu hur jag kan tvångsmata pumpen. Finns alltid 12V på säkring 27 Hazard och byglade till säkring 30 pumpen och efter att satt en flaska på returledningen kunde jag konstatera att pumpen lever.

    När jag ska läsa felkoder funkar det inte,…[Läs mer]

  • Skulle köra en sväng för någon vecka sedan men den ville inte alls, en 900i 16V från -89 med Bosch LH-2.4 insprut .
    Testat några ggr sedan dess och det har hänt att den tänder till någon sekund vid första försöket för att sedan inte svara alls. Jag har bara ägt bilen ett halvår och den har fungerat fint var gång jag tagit den på en tur fram till…[Läs mer]

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng