nylen

  • Hej! Skicka din epost adress så skickar jag bilder

  • Hej!
    Har framstolar och baksäte i bra skick, suttit i en -86 9000 T16.
    Förarstolen har torrsprickor men jag tycker det är bra skick endå för att vara så pass gamla.
    500kr för allt, då jag flyttat och inte har plats.
    Kan tänka mig att byta detta mot grejer till og900 lr ng9-3.

    Bilder finns
    Inredningen finns i kramfors.

  • Hej!

    Söker efter en värmekran av plast till min og900s -91 eller ett komplett värmepaket med kran för rätt pris.

    kontakta mig gärna på min email: gaviksbo@hotmail.com eller mobil 0703901971.

    MVH Dan

  • Hej Igen 🙂

    Problemet med tomgången är kvar.

    Nu är det nästan jämt, vid en vanlig start så varvar motorn upp till 2-3k varv för att sen lägga sig på 900varv men när detta fel uppstår så går inte alls varvtalet upp lika högt, möjligt till 1500varv och sen tvärdör motorn och som tidigare så får bilen stå 15min så kan allt funka.
    Sjukt jävla s…[Läs mer]

  • Va och kikade på ett annat ok och konstaterade att detta var mindre än mina ok, det skiljde drygt 7mm i själva öppningen över skivan så då var det som jag trodde att det är fel skivor på bilen, eller fel ok.

  • Nja, jag vet inte riktigt..

    Kollar man på speedparts så skall det vara ventilerade på 86-87 T16, även på Mekonomen har endast ventilerade skivor till min bil.
    Kommer jag ihåg det kan jag kika i EPC’n vad det står om skivor.

    Vet inte om det är rätt eller fel men fick de förklarat igår att min T16 skulle ha ventilerade.
    Är inte det fallet så t…[Läs mer]

  • Nja, jag vet inte riktigt..

    Kollar man på speedparts så skall det vara ventilerade på 86-87 T16, även på Mekonomen har endast ventilerade skivor till min bil.

    Vet inte om det är rätt eller fel men fick de förklarat igår att min T16 skulle ha ventilerade.
    Är inte det fallet så tycker jag det är konstigt att kolven går ut för långt bara pg…[Läs mer]

  • Goddag!

    Har repat bromsoket nu, det var i väldigt bra skick må jag säga, dock återstog samma problem som innan, att det läker från kolven närmast handbromsspaken på oket.

    Vid närmare titt ser jag varför…
    Någon drulle har monterat vanliga skivor fram, inte ventilerade som det skall vara på dessa. Det är alltså ca 7,2mm mindre skivor på nu…[Läs mer]

  • Hej på er!

    Nu sitter kopplingen på plats, fick slaven idag 🙂 har testat och det funkar bra, DOCK.. Så är hålet på kopplingspedalen/huvudcylinder så pass nött att jag får stort glapp innan, skall försöka åtgärda detta, har en ny pedal men går det att köpa bara den delen som pedalen sitter emot på huvudcylindern? (den som trycker på kolven)

    Sen…[Läs mer]

  • Ajjemen! Då ska jag köpa det 🙂

    Ringde Mekonomen nu och frågade om slaven kommit och tydligen har någon grävt av en kabel söderut så inga beställningar har gått igenom så jag får min slav tidigast Fredag.. Förmodligen till veckan :s fyfan vad less jag blev nu!

  • Okej, kör på den ett tag får vi se, ekonomin säger ifrån :p

    Ska se upp för detta! Får försöka pilla bort kabeln utan att använda slaven, ev byta ut till en mindre innan montering. 🙂

    Får slaven idag, så imorgon blir det skruva 🙂

    Nått särskilt att tänka på när man fyller systemet med bromsvätska och ska lufta?
    Tänkte köpa ett verktyg på Meko…[Läs mer]

  • Ikväll gick det bättre!
    Skruvade tillbaka tryckplattan och slavcylinder i 2 skruvar vardera. Slet bort tändkabeln och pressade in en gammal, hård kopparkabel som hade ca 8mm i diameter och vips så va allt ute.. Krävdes så lite 🙂
    Tro fan att inte slaven funkade då hela helvetet hade kärvat ihop, va helt stum..

    Nu kan jag tänka mig att byta kopp…[Läs mer]

  • Okej, då spelar det alltså ingen roll vilken jag köper då 🙂

  • Kollade runt lite på slavcylindrar och verkar hitta två olika? En med en damask.. Är det samma slav och kan man skita i damasken? Förklara! 😛

    Känns behändigt att köpa på Meko men passar dessa eller vad? Verkar vara samma typ på Meko, SP & Skruvat men inte på Saabklubben. Jag hade inte denna damask på min.

    http…[Läs mer]

  • Ska ge det ett sista försök till veckan, ska åka in till min Saab verkstad och höra mig för om dom har kvar verktyget, verkar hopp i helvete att få tag i nå rundstål, möjligt järnhandeln då.

    Nä, precis Broberg.. Den är nog redan ganska ful efter alla försök idag :p När man väl har fått lös allt så måste jag nog köpa ny lamell också om den ä…[Läs mer]

  • Ska ge det ett sista försök till veckan, ska åka in till min Saab verkstad och höra mig för om dom har kvar verktyget, verkar hopp i helvete att få tag i nå rundstål, möjligt järnhandeln då.

    Nä, precis Broberg.. Den är nog redan ganska ful efter alla försök idag :p När man väl har fått lös allt så måste jag nog köpa ny lamell också om den ä…[Läs mer]

  • Är väl sista utvägen, går inte så jävla bra nu…

    Sitter startmotorn i nått mer än de 2 bultarna? hur får man lös den? Ser fan inte om den ska gå åt kupen lr fronten?
    Tanken var att putta in den mot kupén 1-2cm så kopplingen går fri. Går det?

  • Grejen är den att kopplingen är död. Går inte att få liv i den. Annars hade jag gjort det, har pressat in fjädrarna med ett brytjärn och tryck in en tändkabel emellan.

    Har iaf kommit så långt att grejerna tar i änden på startmotorn när jag lyfter upp det, så ska försöka flytta på den om det går..
    Vinklar jag den så tar den i en av styrpinnarna.

  • Har börjat att meka med detta, har försökt trycka in en tändkabel föratt lätta spänningen på fjädrarna, går väl sådär.. Hittar inget annat bra, förslag?

    Bifogar en bild från EPC, så ser tryckplattan ut, är det bara att lossa alla bultar och försöka reka ut tryckplattan från dess position nu och hoppas på det bästa?

    Va inte det roligaste detta… :/

  • Har börjat att meka med detta, har försökt trycka in en tändkabel föratt lätta spänningen på fjädrarna, går väl sådär.. Hittar inget annat bra, förslag?

    Bifogar en bild från EPC, så ser tryckplattan ut, är det bara att lossa alla bultar och försöka reka ut tryckplattan från dess position nu och hoppas på det bästa?

    Va inte det roligaste detta… :/

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng