porsche944

  • Vet ej om det är samma på en tidig 9000, men på en og 900 måste motorn av ngn anledning vara igång för att kunna lufta bak.
    Ngn ventil i ABS pumpen som blockerad när motorn är avstängd.

  • porsche944 svarade på ämnet Demontera generator i forumet OG900 2 år sedan

    Fästet bör kunna sitta kvar, du har övre skuv som du justerar med, sedan en undre som går igenom själva fästet.

  • Hör av dig, jag har rätt mycket prylar liggandes till tidiga 99: or.
    Allt är nytt!

  • Snyggt svets jobb!!!!!!

  • porsche944 svarade på ämnet Demontera generator i forumet OG900 2 år sedan

    Nä, det går att få upp den, har du ac måste kompressorn bort. Understa skruven behöver bara lossas och sedan drar du upp kompressorn.

  • porsche944 skapade ämnet Sportratt i forumet 95/96 V4 2 år sedan

    Jag skulle montera en org sportratt i min 76:a, men denna har inget kontaktfinger som dom äldre bilarna har utan kontaktringen nerfälld i rattbockens kåpa.
    Ngn som har ett bra tips att få signalhornet att fungera med en ratt som har kontaktring och en bil som har kontakt ring?
    Hoppas att jag har uttryckt mig någorlunda klart!

  • Hej.

    Jag skall ha både vä och höger, om bussningen sitter i vet jag inte.
    Art nr är 8907032 vä och bussningen heter 7184443.

    När dom fanns att köpa på SAAB kostade lagring utan bussning 775 kr.
    Jag vill ha 350 kr oavsett om bussning sitter i eller ej.
    Svara mig gärna på 0700096540.

    Michael

  • Minnet sviker, precis som du skriver. Jag hade en svart 99 med ch nr 230 som endast gått 9000 mil. Mao en mkt tidig bil som din. Den rullar i Norge sedan 2006.
    Vid lanseringen av SAAB 99 fick handlarna själv hämta sina bilar i Nyköping, din bil bör vara en av de som har gått som demo bil.
    Jag hade ( har) fotot från detta på min bil. En del av bila…[Läs mer]

  • Minnet sviker, precis som du skriver. Jag hade en svart 99 med ch nr 230 som endast gått 9000 mil. Mao en mkt tidig bil som din. Den rullar i Norge sedan 2006.
    Vid lanseringen av SAAB 99 fick handlarna själv hämta sina bilar i Nyköping, din bil bör vara en av de som har gått som demo bil.
    Jag hade ( har) fotot från detta på min bil. En del av bila…[Läs mer]

  • Färgerna var svart samt cardinal röd metallic.
    Det tillverkades 6376 st 1978 årsmodell.

    1979: 1798 st
    1980: 2333 st

    Totalt levererades det 1570 st till Sverige av alla 3 årgångarna.

    Hur många som är kvar kan du få via transportstyrelsen, men när jag kollade specifikt på
    1980 års modell för ett antal år sedan var den runt 35-40 bilar i regi…[Läs mer]

  • porsche944 svarade på ämnet köpa 900 i forumet OG900 2 år, 1 månad sedan

    Handbroms bakaxel samt nya bromsok kom på årsmodell 1988.
    1979-1987 har handbroms fram.

  • Vad det gäller själva värderingen på en bil så får du den i samband med att du MHRF försäkrar den. Vilket jag tycker du skall göära med denna EMS. Då får du även korrekt värdering om ngt skulle hända med bilen.
    Värdet i sig är ju rätt ointressant OM man inte skall sälja. Om den är värd 20 eller 100′ kan ju egentligen kvitta i det läget.

    Skall ma…[Läs mer]

  • Vad det gäller själva värderingen på en bil så får du den i samband med att du MHRF försäkrar den. Vilket jag tycker du skall göära med denna EMS. Då får du även korrekt värdering om ngt skulle hända med bilen.
    Värdet i sig är ju rätt ointressant OM man inte skall sälja. Om den är värd 20 eller 100′ kan ju egentligen kvitta i det läget.

    Skall ma…[Läs mer]

  • Finns det ngn som kan hjälpa denna giftaslystna tjej?
    Förmdelas via mig.

    Vi ska gifta oss 13 august i Lidköping. Jag har länge varit på jakt efter en gammal Saab. Gärna vit, grå eller svart. Det är så att min morfar Bengt Nordström jobbade som säljare i många år på Saab i Skara. Morfar var som en pappa för mig, så betyder fortfarande otr…[Läs mer]

  • Finns det ngn som ev har en monteringsanvisning för oljekylare till automatlådan på en SAAB 99?
    Borde vara samma som på en tidig 900.

    Frågan är om någon med säkerhet kan svara på om det är den övre eller den nedre anslutnmingen på lådans vänstra sida som är returen.
    Tänkte skölja automatlådan och detta framgår inte riktigt i VB och ingen som med…[Läs mer]

  • Även i Annelöv var det fullt drag, lite yngre bilar och ägare, mao en annan inriktning på SAAB intresset. här fanns bara 900 / 9000 aero samt 9-3 och 9-5 bilar.
    De äldre ( både bilar och brukare) lyste med sin frånvaro!

    Så alla fick förhoppningsvis sitt lystmäte denna helg.

  • Hej.

    Jag kan ev ha en extra liggandes som är helt ny. 1980 årsmodell skall ha uttag för vaccumslang, det har jag för mig att bara 80 års modell hade.
    Tidigare har det inte iallafall.
    Om du vill så kollar jag vad som finns.

  • Har varit med om att knuten längs ner på rattstången kärvar, det ger de problemet som du säger.
    Känns som om den hugger. Dessa blir oftast ganska fulla med skit.

  • Man behöver inte ta ner knäskyddet, gör som man gjorde på verkstäderna, lossa värme / vent kanalen, vik in denna under bromspedalen.
    Högtalargaller av samt radio så man når juster stången.
    In på rygg under instr brädan och med en lååång insexnyckel kommer man åt de 4 skruvarna och kan ta ner värmekranen.
    Glöm inte o ringarna vid monteringen, lite…[Läs mer]

  • Det skall vara samma lås i 99 / 900.
    Skillnaden är väl att de nyare 900 har svart cylinder hylsa.

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng