rickard

  • på den bilen jag har haft på ethanol byttade jag 2x den gummiring under pumpen föratt den blir 2x så stor.

    prova bara med dom bränsle slang som sitter i bilen nu , ja frågan är bara varför :confused: har nya e85 bilar rostfritt istället.

  • glöm inte bytta bränsle ledningar dom är på en E85 bil i rostfritt.
    plasten ( i din bil ) tåler inte E85.

    jag har körd en 900 i 16 88b på E85 och byttad inget bilen gick bra men tå mer per mil..

  • Dicst wrote:
    Mja, vad gäller just motorstyrning så finns det ju en hel del eftermarknadssystem att tillgå, både Gör-det-själv-kit och färdiga lösningar. Skulle nog vilja påstå att det kommer billiga universalstyrningar att programera med olika adapters för att passa bilarnas kabelhärvor. Biltema kommer säkert att sälja dessa. En motor är ju b…[Läs mer]

  • japp , dom skrota helt enkelt väg så det finns inte mer , och begangnad fungera inte om man har inte allt , så är der plast detailj med 25000 krokar som du inte få väg hel.

    bristbult på bälte som du måste borra väg ( sitter i stål huls t.ex opel astra) o.s.v

  • jag håller tyvärr inte med dig , problemen är att bilarna rostar inte upp nu men electroniken lägger av . :sad2:

    tå t.ex jag har en kund med en peugeot 406 98 han behövde en nytt motor kudde , beställde den hos peugeot , finns inte mer , men non måste har den i lager , eller beställer den i france , går inte allt under 2000 är utskrotad…[Läs mer]

  • hej mange , fortsätt förbi fabriken i 90 graden hö grusväg(gård) här finns en JÄTTE hög med skrot bl.a en gammal 20-30 tals motor rak 6:a ,gamla trä tröskel 40-50tals maskiner osv hämtas inomkort av stena… varit här i tisdag f.v

  • hej mange , jag få väll gissa….

    ehhhh….. detta är i JÄMJÖ trakten jämte gamla cementfabrik….och ….på vägen upp mot klackebäck i en grusväg till vänster…. :skåååååål:

    så har jag en bild med från en desoto 38:a men håller på i en timme nu att få in den här , blir j.v.. förbannat 😡 😡
    nu jag är inte så data insatt.
    så den komme…[Läs mer]

  • varför ska du ha en alkolås ?? man vet väll at man inte ska :skåååååål: när man kör :racesmile: jag vill inte har not sånt skit i bilen.

    och ja det blir värre med nya bilar och deras el-ende .
    problemet med nya bilars E.C.U är inte ovanlig samt är allt kopplad med startspärr och transpondernycklar.
    inte bara byta E.C.U på dom nyare gäller en…[Läs mer]

  • jag bruka klippa den gråa tråden och montera en brytare i t.ex knäskydd eller i den blinda plats i instrument bräda finns fler ställe att montera t.ex en orginal knap.
    dom som vill tå den ska ha den snabb med den gråa så har du brytet huved ström till tändningen så blir det betydlig värre att fiska ut varför…. :jobbar:

  • Gubbkeps wrote:
    varje 99 förtjänar ett bättre öde än folkrace.

    finns inte många kvar alla har nästan gått till folkrace :banghead: :banghead:

  • rickard svarade på ämnet Xenon i forumet Off Topic 10 år sedan

    X-traljus = ok [/quote] men utan position ljus .
    du få ha inget extra som ljuser mellan strålkastarna.

    jag har kopplad det hela på en motorvärme kontakt = drag isär innan & koppla på efter

  • jag kan ge dig ett no till turbo pump , den har även en annan skrovhjul.

    på kartongen stå med ”till turbo” 😉

  • jag så din avtar (turbo mätare) är din till en turbo ? , finns en annan pump till turbo… är det inte orsaken att du har blandat ??

  • exakt samma var den citran som på bilden …

    finns ( tror väll inte till salu) i fågelmara (karlskrona)

    på den lilla vägen till fågelmaragård för dom som vill ser den live…. :thanks:

    finns faktisk en 9000 toppola med i karlskrona….. :cake2:

  • lambda : 1 regelsond före kat , 1 diagnos sond (efter kat)

    du har servad bilen med … vilken sorts olja ? nya bilar tålar inte vilken olja som helst

  • en bildagnose uppdateras några gånger per år , och därför kostar det alltid att läsa ut felet , om jag ska gå in vad allt kostar per år i uppdatering så vet du varför och blir inte glad.

    om du ska köpa not annat gäller det ”gammal” för att ALLA bilar har sen 90 talet har en kontakt för att läsa ut felkoder.

    men för att kunna konstatera elle…[Läs mer]

  • med dessa kan du bara avläsa koder som är nummer relaterade skilna mellan P koder eller saabs egna koder så om du vet vad tex P1105 är..eller i vilken krets du ska söka
    så kan du inte släcka sevice eller motor , abs lampor , mäta ac starspärr osv osv med dom billiga
    en bra nytt kostar mellan 20 och 235000 +M

  • bensin pumrelä sitter på 89-90 hö under instrumentbräda.
    här har du en fake platta( 8v B201) var styrbox för 16v sitter
    bak om denna finns reläet.
    men kolla först fram om han få bensin och mäter trycket.
    om det behövs har jag reläet , det var jag som hämtade skrotbilar hos dig…

  • du kan inte ” bara” byt ut delar som du nämde med tändkasett kan gå riktig illa… :banghead:
    det är bättre att kolla felkoder innan , så du kan leta i rätt krets. :thumbup:

    dagens bilar är inte som dom gamla goda bilar men helt fullt med el ( blir ännu värre i närmaste framtid ), har man inte grejer till dom så KAN du inte pilla med dom längre…[Läs mer]

  • det är samma väder varje år..som linken från lollo visar möln ( o kanske lite regn ) , men vi kommer ENDÅ !!

    jag kör över växjö , vimmerby dennis.

    rickard

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng