saabcc

  • Har bytt till NGK BCP5ES. Har bytt lambdasensor och idag luftmassemätare. Fortfarande dålig förbränning. Tändstift blöta av bensin tyder på dålig lufttillförsel av någon anledning gissar jag, då jag kontrollerat att alla fyra tändstiftens kablar transporterar ström flera gånger i sekunden då jag mätt deras magnetfält.

  • Lossade O2(lambda)-sensorn igår. Skall den rengöras i bensin, i annat, bytas ut, eller vad tyder dess utseende på? Reflekterar spännande mycket ljus.

  • Jag har kört med tändstift 1,1mm elektrodavstånd, i mer än ett år, istället för anvisade 0,6..0,7 mm. De var sotiga och bensinluktande vid byte till Beru-stift 0,7mm igår, men fortfarande ojämn gång efter montering. Har även bytt tändfördelarlock, rotor, tändkablar och tändspole.
    Någon som har erfarenhet av liknande misstag och åtgärdat det lyckosamt?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng