sebbo

  • Oj vad jag har börjat få mail om att folk svarat på mina gamla inlägg. Och vad jag har sökt efter forumet. Vad är det som har hänt?

    Hur som så tänkte jag dra en uppdatering av läget med bilen.
    Den har inte gått igenom bilprovningen med MS monterat. Avgasvärdena har fortfarsnde vsrit knasiga. Jag har varit i kontakt med dynatech här i Umeå om at…[Läs mer]

  • Tjo!
    För 3 år sedan så funderade jag som sagt på spraylim å nål. Jag har vuxit upp lite sedan dess…
    Nu är det dock dax att ta tag i ett innertak som hänger ner redigt mycket mer än då.
    Jag har taklucka och då skrev ngn att det behövs ett elastiskt tyg. Någon som har ett tips?
    Sedan är det färgvalet. Om det går att få tag på ett grått originallik…[Läs mer]

  • Kan säga att T8 specialarna är trevliga 😀 Själv kör jag en med ett Megasquirt insprutning ist för original. Men det är mer för att jag vill kunna köra på etanol och för att det är kul att pilla. Annars fungerar K-Jet kanoners, tills det strular. Då vill man slita sig i stycken. Mitt fungerade dock kanoners med lite vanligt underhåll.

  • Hej.
    Intervall torkningen styrs av ett relä i säkringsboxen som säkerligen kan ge sig efter 20 år av svensk sommar.
    Spolningen däremot är jag mer osäker på om det också går via relä. Du kan ju kolla i säkringslådan vad som står, annars misstänker jag en ”seg” brytare i spaken. Lite elektronikrengöring brukar lösa (haha) det mesta 🙂

  • Jag fick ett förslag på 18500:- på min 900T8 av ett bolag… Den bilen står kvar på mina föräldrar 😛
    Några som jag tycker är vettiga är IF dom gav en helt ok kvotering men fortfarande för saftigt för en student.

  • sebbo svarade på ämnet Glödtänder i forumet OG900 5 år, 10 månader sedan

    Hej.
    Min farfars Volvo 360 glödtände och strulade och då visade det sig att det var en avluftning/vaccumslang som hade lossnat. Glödtändning kan ju uppkomma genom att bensinånga dras in i cyl efter att man stängt av bilen. Den ångan ska normalt ventileras av i förgasaren.

  • Ny uppdatering. Fått igång ms med EGO korrigering.

  • Min morbror jobbade som polis i sthlm i slutet av 80-talet och enlight han så var det 900 aeron som var den mest eftertraktade bilen att få köra under trafikövervakning 🙂

  • Bredbandare vill du ha 20-30cm nedströms turbon för att skona den bäst. Gärna med en svetsmutter som gör att bara ”nosen” på sensorn tittar fram i avgasströmmen.

  • Tihi!!!!

    Det levererades något mycket trevligt till mig idag. En Innovate MTX-L bredbandslambda AFR 😀
    Nu är det snart dax för mappning 🙂

  • Det sitter ju samma typ av flashminne i dem som i typ USB-stickor. Och dom kan tappa minnet (blir snarare korrupt men det blir som att datan är borta). Om den legat strömlös så pass länge och boxen dessutom är gammal så är nog risken stor att det är det som har hänt.

  • Start av bilen med ms 😀

    Lucas vill ha, konstant 12v, tändning och jord. Sen så sköter boxen även bränslepumpen så den byglar du i säkringsdosa. Och leder ner till reläna vid boxen. Den vill såklart också ha rpm signal som du kan plocka ut från testuttaget, minus sidan på spolen eller instrumenthuset.

    Så mycket mer ä…[Läs mer]

  • sebbo svarade på ämnet Intercooler i forumet OG900 6 år sedan

    vad är kärnan gjord av? Om den är i alu så kanske du kan byta gavlarna å få ner vikten. Vilka mått har den?

  • Då var bilen startad på MS.
    Det tog oss under 10h att slita ut Lucaset och sätta in MSet. Och vi fick det att starta dessutom på den tiden. Så, snart snart 🙂

  • @M.Broberg wrote:

    @Sebbo wrote:

    Klart du ska köra dubbelturbo! En bekant till mig byggde en PV med dubbelturbo, den gick utav sjutton.
    Du vill koppla så två cyl driver en turbo, det ger mest. Sen så kan du i princip ta vilket ”vettigt” Mitsubishi agg som helst. Men kanske ett TD04 15T. Det klarar upp till typ 250 häst.
    Sen så kommer inte origi…

    [Läs mer]

  • Har korrigerat mitt första inlägg 🙂
    Men det är ju bra det iaf. Fast, jag står kvar vid min initiala ståndpunkt, enklare med MS.

  • Iofs, men då måste du väll ha tillgång till SAABs verktyg?

  • Klart du ska köra dubbelturbo! En bekant till mig byggde en PV med dubbelturbo, den gick utav sjutton.
    Du vill koppla så två cyl driver en turbo, det ger mest. Sen så kan du i princip ta vilket ”vettigt” Mitsubishi agg som helst. Men kanske ett TD04 15T. Det klarar upp till typ 250 häst.
    Sen så kommer inte originalsprutet hänga med alls utan d…[Läs mer]

  • Hej.

    I lucaset så har jag kört med deras med grön rand tror jag det var.

    Till MS kommer jag köra de röda med vanlig bf95. I MS sprutet så ställer man in några kända konstanter som motorvolym, spridarstorlek och vilket AFR värde man vill uppnå (14.7 för bensin 9.5 för e85)
    Sen så räknar den fram en grundmap som bilen startar och går på.
    Fördel…[Läs mer]

  • Min erfarenhet av dessa sportfilter är att dom sätter igen rätt fort. Så det kan hjälpa 🙂
    Har du märkt att den drar mer soppa?

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng