Senapsburk

  • Jag hade soppaproblem med min 61a. Va nästan 100 på att det var förgasaren som va knäpp. Hittade först smuts och junk i förgasaren och rengjorde fyra gånger säkert. Körde två kvarter och det gick åt en halv liter bensin. Blev galen tills jag bytte kondensatorn och då gick den klockrent. Men du säger att du bytt allt i tändningsväg…[Läs mer]

  • Hej!
    Min tanke med denna tråd är alltså att man skriver hur man trimmat/vad man har ändrat (ju mer detaljer desto mer roligare) och vilken effekt man uppnått. Nu har nog inte alla möjlighet eller orken till att bänka sin tvåtaktare, men i så fall så kan det ändå vara kul att veta hur pass stor skillnad man upplever jämfört med original.
    St…[Läs mer]

  • Jo jag tycker att man ser tre expansionskammare på Donneys Sonett. Men jag undrar ju lite varför han ”endast” får ut 112 hk medan jag läst någon annanstans att en snubbe lyckats fått sin trubbnos till 85 hk med XP-pipa och singelförgasare. Andra saker också naturligtvis men att nå den effekten med avsaknaden av trippla kammare och förgasar…[Läs mer]

  • Profilen för Senapsburk uppdaterades 3 veckor sedan

  • Hej!
    1) Tycker att jag har sökt överdrivet mycket senaste dagarna om separata expansionskammare till tvåtaktarna, men har kommit fram till alldeles för lite information. Är det verkligen så pass ovanligt? Den som är mest känd är självklart 96:an med ZRT-800 motorn på 250 hästar. Den enda utöver det, som jag vet har separata expansionska…[Läs mer]

  • Senapsburk registrerade sig 3 veckor sedan

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng