stenling

  • Hej!

    Det låter ju helt utmärkt! Ska kolla på Mekonomen då det ligger närmast mig men då är det alltså 345mm som man ska hålla utkik efter bak?

    Vänliga hälsningar
    Johannes

  • God kväll!

    Har en relativt enkel fråga antar jag, men har haft svårt att hitta svaret.

    Jag behöver bromsslangar till min 99:a vilket är en 72:a. Har köpt fram(tror det var via klubben) men bak har jag haft svårt att hitta några. Passar inte slangar från senare årsmodeller på min bil? Är det någon som kan vara vänlig och säga under vilka årsmodel…[Läs mer]

  • Bilen var från början en 99 EMS 72:as kopparmetallic som jag köpte 2004. Tyvärr krockades bilen in i ett träd dagarna innan jag hämtade den och då karossen även i övrigt var i dåligt skick blev planen att byta kaross från en annan bil. En vit 99:a från 82 inköptes och plockades ner helt. Har flyttat över motorpaket, styrväxel samt bensintank frå…[Läs mer]

  • Bilen var från början en 99 EMS 72:as kopparmetallic som jag köpte 2004. Tyvärr krockades bilen in i ett träd dagarna innan jag hämtade den och då karossen även i övrigt var i dåligt skick blev planen att byta kaross från en annan bil. En vit 99:a från 82 inköptes och plockades ner helt. Har flyttat över motorpaket, styrväxel samt bensintank frå…[Läs mer]

  • Ska försöka få tummen ur Lasse! Brukar vara så dålig att uppdatera, men denna kärra är ju lite speciell!

  • Tack för tipset Gunnar, har hört fler säga samma sak så slangar är nu beställda. Tänkte byta cylinder också bara för att. Hoppas det blir bra efter det!

    Mvh
    Johannes

  • Härligt att det verkar löst sig. Tänkte bara säga att när min senaste förgasarbil (og900) ville bete sig underligt så gjorde en tändinställning susen.

  • Hej!

    Ledsen om svaret redan finns på denna fundering, men jag hittade inget när jag sökte.

    Kort beskrivning av mitt problem: Bilen är en 72:as 99a som jag köpte i oktober förra året och som jag nu försöker få fart på igen. Ägaren innan mig hade inte bilen så länge men bytta i vart fall samtliga bromsok, skivor och belägg då det blev nedslag på…[Läs mer]

  • Tråkigt att höra Thomas, vet ni om ni kommer köra träffen vid senare tillfälle? Isåfall kan du höra av dig till mig så lägger jag upp det i träffkalendern.

    Vänliga hälsningar
    Johannes

  • Det ser onekligen inte jättekul ut det där. Nu är jag ingen expert på detta men jag har bytt endel toppackningar tidigare och även besvärats av liknande problem. Då har det alltid varit packningen och även om den såg bra ut kan det säkerligen vara den som strulat för dig ändå.

    Vad jag förstått kan det även vara att själva toppen blivit skev exem…[Läs mer]

  • Härlig bil! Har haft en likadan själv fast 5dörrars och med 8ventilersmotorn! Det var en 88B med katalysator vilket som jag förstått ska vara en hemsk kombination men den gick i ur och skur och var en trogen vän! 🙂

    Fick också alltid höra att den var brun när den ju helt klart är lila till färgen. En stor fördel på just min bil var att färgen g…[Läs mer]

  • Ser mycket bra ut det här, börjar bli dags att ladda upp med proviant :CH och sedan iväg mot festivalen!

  • Ser mkt fint ut! För en oinvigd vad gäller dessa toppar, är de lika känsliga för att slå sig etc som dito 900:orna samt 9000 ?

  • Såg en på festivalen i trollhättan 2007, regnr tror jag började på BAS. . . säkert någon här i klubben som rattar den?

    Jag har själv en också, dock mest i pappersform just nu 🙁 Orginalkarossen vart skrot men alla EMS:specifika delar finns kvar och jag har börjat med att flytta över det till en annan donator. Men tid, pengar, plats osv är som…[Läs mer]

  • Långpendlade Umeå – Örnsköldsvik till mitt tidigare arbete (22mil /dag), då färdades jag i en 900c 86:a. Fick ner den i 0.85 och då med relativt hög inblandning av etanol, minns inte exakt med runt 20% vilket jag var väldigt nöjd med. Det var dock med lätt gasfot och aldrig över 100km/h. Provade med 50% inblandning ett tag men då blev den lite vää…[Läs mer]

  • @phermansson wrote:

    Gillar tonen i den artikeln 🙂

    – Alla vill bygga bilar och alla vill bygga vidare på Saab-bilarna i någon form, säger Bergqvist.

    – De här intressenterna har en del andra förutsättningar att göra det som Saab ville göra. De ser möjligheter att dra nytta av det som finns i Saab.

    Läste också de där meningarna och fylldes av…[Läs mer]

  • Glömde visst säga JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! FAN vad härligt att något äntligen går Saabs väg!! Hoppas att detta är ett tecken på ytterligare stordåd 🙂

    Även jag ska gå med huvudet lite extra högt imorgon på jobbet där man stundtals utsätts från hårda angrepp när man försvarar Saab!

  • @Turbocab wrote:

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ikväll reste sig en sargad Svensk tiger ur askan, ruskade av sig och röt så hördes över hela riket! STORT tack till alla inblandade som gjort detta möjligt, det visar att det allt finns lite stolthet kvar över detta EU-sargade land! Jag gled faktiskt hem i og900an ikväll lugnt och fint efter en affärsm…

    [Läs mer]

  • Härligt med lite kontakt 🙂 När tror du att du vet om du ska åka och vad hänger det på isåfall? Är det så att du ska sälja iväg ”bruks-Saaben” så du blir bil-lös? 😉

    Vore helt klart intressant med en samåkning från Hudiksvalltrakten, det är ju hyfsat nätgårds så att säga. Hur hade du tänkt att åka förresten, tänkte du dra på fredagen redan elle…[Läs mer]

  • Ingen? Antar att det är fler än mig som tycker det är långt att köra….. Ingen som har en bra Saab att låna ut förresten? 😉 Alt en driftsäker och BILLIG bil att sälja?

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng