Det är nog inte justering som är problemet utan att bromsverkan, trots justering, som är dålig. Kan det vara inre friktion i handbromswiren som är orsaken? På handbromsar på cyklar är det ju ofta så. Själva hävarmen går ju lätt och wirarna går lätt när de är obelastade. Men om de ”nyper” i höljet blir det ju ingen bromsning. Om jag ställer ställskruven för ”snålt” låser sig handbromsen på det hjulet.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem