strol

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • december 15, 2014 kl. 16:50 #200296

      Har kommit på att om man vickar lite lätt på oket så släpper bromsen. Ska prova att byta glidpinnarna som är lite glappa och kanske gör att det blir kilverkan mellan ok och klots och skiva.

        september 18, 2014 kl. 20:54 #199067

        Det är nog inte justering som är problemet utan att bromsverkan, trots justering, som är dålig. Kan det vara inre friktion i handbromswiren som är orsaken? På handbromsar på cyklar är det ju ofta så. Själva hävarmen går ju lätt och wirarna går lätt när de är obelastade. Men om de ”nyper” i höljet blir det ju ingen bromsning. Om jag ställer ställskruven för ”snålt” låser sig handbromsen på det hjulet.

          juli 28, 2013 kl. 15:55 #196197

          Tack för alla synpunkter.
          Tyvärr ingen tröst att 8V-KAT, som det mycket riktigt är frågan om, ofta har detta fel.
          Måste ju finnas en orsak.
          Tänddelar bytta. Utom kablar. Har aldrig råkat ut för att kablar fallerat