weggen

  • Tja!

    Med risk för att förstöra din tråd, så visar jag en bild på min… ”gröna” Saab 92.

    Känns som du fick din för ett bra pris, ja har ju typ 400% mer jobb än vad du har på din, min är totalt isärmecklad…

    Meen, 92orna försvinner ju mer o mer, dags att ta vara på dem som finns!

    Kommer inte hålla mig till 100% org, utan fixa till den så got…[Läs mer]

  • Hotrodder->
    Ptja, din bil är i nyskick jämnfört med min.

    Min har stått på en loge i 20 år cirka, för 20 år sedan blästrade f.d ägare dessutom karossen 🙁

    Samtidigt som papprerna försvunnit ur rullarna, men jag gav inte många tusen, därav det känns rätt.. Bilder kommer när jag hämtat den.

    Plåtjobb är iaf skitkul!

    Mvh

  • Kaparn wrote:
    Ja nu är det ju ingen gammal postbil vi snackar om utan en Saabcab, att droppa tiotusen räcker era Snåljåpar!
    Det finns för närvarande inte en enda Saabcab under sextiotusen på blocket, om han skulle lägga ut sin för strax under femtio så blir den förmodligen inte en dag gammal.
    Att göra tiotusen upp på att bygga om till vänster…[Läs mer]

  • Jag TROR utan att veta, att bilen skulle vara svårsåld här i Sverige. Dels för att den är högerstyrd, men samtidigt för motorn..2.3 motorn är ingen jättekul maskin i en cab 🙂

    Jag personligen skulle nog inte ge mer än 25.000:- för en sådan i Sverige, om den är FIN.

    Skapligt mycket jobb att bygga om en 900 94- från Höger->Vänsterstyrning.

    Mvh

  • weggen svarade på ämnet i forumet weggen 15 år, 9 månader sedan

    När vi snackar tidiga Saab 92or, finns det gott om objekt ståendes där ute?

    Själv hade jag turen och hitta en inte alls långt hemifrån, ståendes på en Loge, hämtning kvarstår.

    Den i Umeå ser bra ut, Väldigt bra ut och kanske skulle ngn slå till? Har du ”lustgasen” ngn aning om dess ägare & pris ?

    Mvh

  • Otroligt trevligt att se någon för en gång skull som verkligen lägger ner tid och arbete, bra sådant på en sådan bil. En schysst dokumentation gör saken inte sämre!

    Men, utan rätt förutsättningar kommer man inte långt, samtidigt som kunskapen är grymmt viktig.

    Hur mycket av lackeringen har du valt att göra själv? Grundning, slipning eller…[Läs mer]

  • Martin wrote:
    Oavsett om inredningen hör ihop med bilen eller ej, är bilen ett intressant objekt.

    Eftersom bilen är ett repobjekt, och inredningen påstås vara ny, är det knappast bilens originalinredning. Med lite flax är det en EMS-inredning. Med tanke på hur svårt det börjar bli med fina EMS/Turbo inredningar är det ett tillfälle.…[Läs mer]

  • walle wrote:

    Martin wrote:
    Det dök upp ett 99T-objekt på Blocket häromdagen. En vit sedan.
    Stämmer det med inredningen är det inte mycket att tveka över.

    vinröd inredning?? det är helt fel det ska vara gröna stolar med kryss i av skinn på de marmorvita 99 turbosarna mvh niklas

    Helt säker på det?? Som jag fattade det hela kunde de bli lite…[Läs mer]

  • Turbocab wrote:
    Lollo: Jag tror inte den antennen kommer avskräcka mig nämnvärt, men jag håller med att det är synd att dom borrar hål i taket på det viset, man är ju ”fast” med antennen liksom. Om bilen är fin och stämmer i övrigt så ser inte jag det som ett problem. Jag är inte 200% original-purist, jag ligger nånstans på 97% bara. 🙂

    Wegg…[Läs mer]

  • Grattis till en till synes fräsch bil! (Säkert fräsch för övrigt också)

    Är det en 2.8a som dragbil :)?

    Mvh

  • Jag gjorde en sökning åt dig via bilregistret och kunde tyvärr inte hitta ngn bil med det chassienumret, tyvärr.

    Mvh

  • Tjao!

    Lånar tråden lite… En Svart 99T -78 CC.. Är de så sällsynta som alla säger? Likaså den ”vinröda” 99T 2dr -80 (heter färgen??) ej card..) ?

    Har den senare 99an och funderar på att köpa en bekants svarta CC 🙂

    Mvh

  • Hotrodder wrote:

    Weggen wrote:
    Så du menar alltså att jag helt sonika kan regga in bilen igen på dess gamla identitet?

    Efter lite mer prat med föregående ”ägare” så verkar de som säljarn har två chassieplåtar, men inga kunskaper om dess reg.nr.

    Ngn som har koll på om man kan söka på en persons personnummer, på så sätt kanske få fram en bil,…[Läs mer]

  • Så du menar alltså att jag helt sonika kan regga in bilen igen på dess gamla identitet?

    Efter lite mer prat med föregående ”ägare” så verkar de som säljarn har två chassieplåtar, men inga kunskaper om dess reg.nr.

    Ngn som har koll på om man kan söka på en persons personnummer, på så sätt kanske få fram en bil, saab 92.. om han glömt bilnr?

    Mvh

  • Kontakta Dennis ”T16”, Han har en 96 med 900 Turbomotor.. Dessutom även 4×108 bultmönster och inga spacerplattor eller dylikt utan rent smide.

    Lovar inget, men han har kanske lite att delge ang detta!

    Mvh

  • Okej, tack tack..

    Ingen som behöver ett tak då?

    Kan ta ett kort för identifiering. Sprillans nytt på pall, Synd att slänga.

    Vad kan man begära?

    Mvh
    Marcus

  • Tjenare!

    Osthyveln finns kvar.. Taket ser orört ut, men hur ska jag skilja på årsmodellerna?

    Om det är någon som behöver taket så säg gärna till, jag tar hellre emot delar till 96 kortnos.

    Mvh
    Marcus

  • Tjenare!

    Köp bilen illa kvickt, innan nån annan gör det! Även om den står i en lada i Norrland så finns det folk som letar genom hela Norrland med tesked, det kan jag lova.. Ingen vanlig bil!

    Mvh

  • Ligger den i Sundsvallstrakten? Nästan så man skulle ta sig en tripp uppåt för att besöka bilskrotarmiljön 30 år tillbaka i tiden!

    Någon som kan tipsa om sådana ställen/platser som ligger lite mer söderut?

    Mvh

  • Den där 92an vill jag veta mer av.. Står den i Halmstad eller Linköping?

    Hör gärna av dig.. 073-9337364

    Mvh
    Marcus

  • Visa mera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng