wortex2k
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Är det det som har hänt min fläkt då eller är det nå skit som sitter fast mot fläktgallret?
För den låter precis som om man har kört in en pinne in i själva fläktgallret,
” klonk, klonk klonk klonk ” & wererererer fast snabbare då den hastighet man väljer, den levererar juh luft å allt inget fel så låter bara illa som satan å inte från själva motor utan själva fläktgallret där i den ”svartalådan”.Förut kunde man få bort ljudet genom att låte fläkten varapå högsta ett litet tag åsså försvan det å man kunde gå ner till ”normal” luften men nu e det hela tiden på båda hastigehterna och försvinner inte oavsätt hur länge fläkten e på.
Ljudet har även ökat i styrka å ton, förut var det en ljus ton på skiten som när man stoppar ett vanigt spelkort på cykelekrarna för att få ett roligt ljud men nu e det väldigt högt och med mycket bas/klonk. Har inte märkt att luftflädet minskat dock.
Tänkte ta bort motorn å gallret imorgon å kolla om det kan vara nå skit som bara sitter å irriterar, kan man smörrja upp grejjerna på någe sätt då när man ändå håller på eller?
/Tommy
Fredrik, det lät juh smart, skall se om surgubbarna på min skrot tillåter att man får gå å leta själv, dom e fan inte trevliga iaf inte när ja ringt eller varit där.
Tack.
Saab skulle ta mellan 500-1000kr för nytt lås hans server var inte uppe så han kunde inte se exakt pris.Senm, kollar lite i verkstadshandboken å det verkar inte allt för klurigt att byta stämmer det? Kanse redan fått svar på det 😛
Vars får jag tag i ett lås då? Den del där man sticker in nyckel i går att ta dra ut ur dörren just nu sitter dock fast i ågot fortfarande. Är det billigast å göra det själv eller skall man lämna in?
Så man kan alltså få en låscylinder från ex en annan saab att passa till den nyckel man redan har, om jag fattade dig rätt? Morten.
Tack för snabbt svar.
Roberth olsson wrote:hej bifogar en bild på rep satsen jag andvänt x antal gånger köpt på speedpartsOch denna funkar bra, den ser lättare ut att montera iaf.
Inget illa menat kaparn, har försökt med tångar osv men den är sjukt spännd, kanske som nån skrev man får ta en kompis till hjälp.
Löste det tillfälligt nu med persiensnöre som är lindat kors och tvärs 😛 haha men den funkar för nu iaf, inte behöva ha en stor kudde under gumpen för att se ut : P haha
//Tommy
Alltså detta är helt omöjligt å få på plats, skall man typ koka det så gummit blir mjukare jobba med eller vad för det är så segt så det är sjukt, har hållt på sen kl 8 imorse men helt utan att lyckas.
å inte nog med att gummit e segt som S**an så är det svin svårt att få in dom där hackarna i hålen när man väl håller på att töjja tyger samtidigt.
Om någon undrar så har jag gjort på fölljandevis. i gummi grejjen har jag trätt in stålpinnarna på varje sida och alla hakar och sen försöker jag lirka in hackarna i sina hål igen, å där tar det stopp!
Om någon har något bättre förslag så snälla hjälp, Kaparn sa nått om att knyta i hopp det först å sen ta bort snöret men vete fan hu jag skall knyta ihop det.
Snälla hjälp.
//Tommy
fasen vad najs, lätt att köpa en sådan, hittade på http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MSPORT&pcode=GUN4170
Villken storlek kan det vara saab har? Orkar inte leta själv haha, ytt kört 30mil, å då verkar den dra nästan normalt iaf lite mer än halva tanken kvar efter fulltankning å har kört 30mil, så för långkörningar som jag vanligen INTE kör så är den ganska bra inställd men inte för korta stadskörningar.
Men skall fixa förgasaren som nån tidigare skrev, skall kolla det jag själv törs kolla, typ byta membran å packning överst, byta nålen osv.
//Tommy
Dämpolja finns, får dock fylla på rätt tätt, minst 1gång i veckan, skall kolla membran osv så fort jag får tid.
Ockey att det är en gammal bil men nå är juh knas efter som den huxflux drar det dubbla förut har den legat på ca 50-55mil för en fulltank nu sa 25-30. Förstår inte heller du Co värdet kan vara OK med den förbrukningen.
//Tommy
men alla stift å T-kablar å alla oljor å filter är nya sedan hösten, även rotor och fördelare är nybytt.
Är förgasare på bilen har tänk å kolla membranet i den med inte haft tid ännu, men skall kolla det där med choken. Är juh så jävligt att man måste lämna in den varje gång för å kolla CO, å det kostar 🙁
Tack.
//Tommy
-
FörfattareInlägg
