Janne

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 11, 2025 kl. 17:29 #522934

      Hej! Jag har en sådan växellåda i Borås.
      Funktionen är okänd.

        september 20, 2024 kl. 12:01 #517832

        Hej! Tittar man på Björknäs renoveringsats så är det ingen gänga på axelen.

          februari 2, 2024 kl. 10:40 #513448

          Hej! Instrument JIGE kan nog laga mätaren.Vill du prova själv kan du googla ” reparation av mätare innehållande sprit”. Där har Triumph TR klubben en bra beskrivning hur man kan gå tillväga.

            september 4, 2023 kl. 20:52 #510218

            Hej! Dessa Solexförgasare ska ha 0,2 bar bränsletryck. En pump som ger detta tryck är Hardi14412. Den använder jag utan tryckregulator med gott resultat.

            Elektriskt bör man koppla den så att pumpen endast går när motorn går. Detta av säkerhetsskäl.En primerknapp på en egen krets är bra.Om flottörhuset är tomt eller om bilen stått länge exempelvis.Ett filter före pumpen skadar inte.

            1 användare tackade författaren för det här inlägget.
              maj 16, 2022 kl. 21:04 #494059

              Hej! Den packningen sitter som tätning runt spjällaxeln på ena sidan.