Skillnader 16v och T16
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Skillnader 16v och T16
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Skillnader 16v och T16
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2006-06-05 23:33 av bluesman.
-
FörfattareInlägg
-
juni 4, 2006 at 22:04 #14324
Vad är det för skillnader, rent teknisk sett, på 900:ans T16-motor och den vanliga 16v? Skillnad på interna delar? Grenrör, insug och styrbox måste vara olika, men annars skiljer det sig något? Är så att säga T16 en 16v med turbo? Hoppas någon kan hjälpa mig att reda ut detta.
Vh. Henning
Saab 99 GLT16 -84
Kobolt Runabout
Morris Minor -55
http://hoftware.comjuni 5, 2006 at 07:01 #95519tror bare det er kolvar som skiller internt. ellers må du borre ut oljetrykk fra topplocket til turbon, og oljeretur ned til tråget
Några skillnader o likheter: Insugskamaxel är turbospecifik, inloppsrör är samma på alla B202.2(900:an) och en grövre variant på B212.2(2,1 liters 900:an)fast med annan EGR om det är en variant med EGR, spjällhus skiljer i vissa varianter, förekommer både lucas o Bosch bränslesystem,olika spridare,olika bränsletryckreg, mycket tolerans skillnader i tillverkningen(mindre bra detaljer begränsades till att användas i motorsvagare bilar).Finns en del skillnader i tändning också skulle jag tro, fördelaren bl.a.
Finns säkerligen en hel del skillnader även i kraftöverföring o motortransmission.
Hoppas du blev lite mer upplyst i din fråga
Mvh
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.