Saabo

  • Författare
    Inlägg
    • februari 24, 2006 kl. 16:17 #13869

      Undrar lite ang. värdet på en Saabo. Har fått häng på en som möjligen kan vara till salu.
      Skicket är inte som nytt men inte såå dåligt heller vad jag kan förstå. Vet ej årsm.

      Någon som har ett riktvärde?

        februari 24, 2006 kl. 18:50 #92659

        Vad är en Saabo?

          februari 24, 2006 kl. 19:42 #92660

          en plast husvagn byggs av saab ser ut som en större bajamaja ungefär…nä nu va jag dum den ser ut som en mindre byggfjutt fast i plast

            februari 24, 2006 kl. 20:27 #92661

            Längst ner på sidan finns lite bilder.
            http://www.saabklubben.com/arkiv/misc/misc.shtml

              februari 24, 2006 kl. 21:02 #92662

              Eller kolla på Östgöta Saabklubbs hemsida.
              http://www.ostgotasaabklubb.com/saabotraff.htm

              Hälsningar
              Roger Forssén

                februari 24, 2006 kl. 22:02 #92663

                Wow! Häftigt!

                Visste inte att sådana fanns. Vicken bildningslucka

                Det finns en till salu på Eniro:

                http://kopochsalj.eniro.se/query/what/gt…district_code/1

                Kan man ligga raklång?

                Hilsen
                MO

                  februari 24, 2006 kl. 22:29 #92664

                  JeppJepp.. En fin saabo skulle sitta fint.. Läste om den i SAAB-specialen Classic Motor.. Var väl inte världens bästa husvagn enligt dem.. Blev en riktig fuktbomb på sommarmorgonen ..

                  2x 92B -53 (Svart)
                  95 -61 (Pärlgrå)
                  99 -69 Custom (Vit)
                  900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                  9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
                  9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
                  9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)

                    februari 24, 2006 kl. 23:25 #92665

                    Undrar lite ang. värdet på en Saabo. Har fått häng på en som möjligen kan vara till salu.
                    Skicket är inte som nytt men inte såå dåligt heller vad jag kan förstå. Vet ej årsm.

                    Någon som har ett riktvärde?

                    Var själv intresserad av en 1967, som stått sedan 94 men sades vara ok. Av tillverkningsnumret att döma, en av de sista och möjligen ett hembygge. Dvs de sista halvfärdiga såldes till SAAB anställda. Nåväl 15’000 SEK bads och jag tror inte det prutades värst mycket, om överhuvudtaget. Har hört om andra noterigar och de ligger mellan 12’000-20’000 SEK.

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.