högt eller lågt bränslepåfyllningsrör?
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2009-08-06 07:10 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / högt eller lågt bränslepåfyllningsrör?
Den skal ha høyt plassert hull. Det lave påfyllingshullet kom fra årsmodell 1970.
(Se under Saabfakta)
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tid
Det borde inte vara så svårt att flytta hålet om man har tillgång till en lämplig svets. Man måste lägga igen det gamla hålet och ta upp ett nytt längre upp, det trevliga i det hela är att det höga tanklocket inte är försänkt. Mät ut var det nya hålet ska sitta så det kommer någorlunda rätt.
Det behövs ett annat tankrör och ev. en annan tank och en annan gummigenomföring till skärmen. Det kanske går att bygga om tankröret så det passar till en nyare tank. Jag har eventuellt prylar till detta om det är av intresse, skicka isåfall ett pm.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem