högt eller lågt bränslepåfyllningsrör?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / högt eller lågt bränslepåfyllningsrör?

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 5, 2009 kl. 20:32 #20555

      Har en 96 TT-65a, vilken skärm ska sitta på vänster bak, en med högt hål eller en vanlig V4a skärm? Har frågat många men får lika många svar.
      Någon som vet?

        augusti 5, 2009 kl. 20:41 #143626

        Den skal ha høyt plassert hull. Det lave påfyllingshullet kom fra årsmodell 1970.

        (Se under Saabfakta)

        Been a Saab owner since 1987.
        I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.

        1960 93F
        1967 96 Monte Carlo 850
        1975 96 V4
        1989 900i 8V 5 dørs
        1992 900S 5 dørs
        2008 9-3 SC Aero ttid
        2009 9-3 SC tid

          augusti 5, 2009 kl. 21:16 #143632

          Finns det något mått, var hålet ska sitta om jag gör om en V4 skärm?
          Ska det även vara ett annat slags rör? Var får jag tag i det isf?

          Tacksam för svar!

            augusti 6, 2009 kl. 07:07 #143644

            Det borde inte vara så svårt att flytta hålet om man har tillgång till en lämplig svets. Man måste lägga igen det gamla hålet och ta upp ett nytt längre upp, det trevliga i det hela är att det höga tanklocket inte är försänkt. Mät ut var det nya hålet ska sitta så det kommer någorlunda rätt.

            Det behövs ett annat tankrör och ev. en annan tank och en annan gummigenomföring till skärmen. Det kanske går att bygga om tankröret så det passar till en nyare tank. Jag har eventuellt prylar till detta om det är av intresse, skicka isåfall ett pm.

              augusti 6, 2009 kl. 07:10 #143645

              Tanken är lika så det är bara rör & gummimuff som behövs.

              Som Ted skriver så är det lätt att ta upp det nya hålet. Tänk dock på att skärmen slår sig lätt vid Svetsning så det är stor försiktighet som krävs.

              /Fredrik

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.